Färga vita lakan

Eurydome

Trådstartare
Tyvärr har de flesta av mina vita underlakan blivit missfärgade och jag funderar på att köpa vit textilfärg och färga om dem istället för att köpa nya. Det verkar dock vara lite pyssel så innan jag sätter igång undrar jag om någon här har gjort det och hur det blev?
 
Tyvärr har de flesta av mina vita underlakan blivit missfärgade och jag funderar på att köpa vit textilfärg och färga om dem istället för att köpa nya. Det verkar dock vara lite pyssel så innan jag sätter igång undrar jag om någon här har gjort det och hur det blev?
Jag tvivlar på att det blir bra. Färgen är inte täckande utan underlaget lyser igenom. Ska du färga så tror jag du får välja en mörkare färg för att få det någorlunda bra. Mina lakan jag färgat blå har blivit bra men markerade fläckar syns fortfarande
 
Tack för svar hörni! @Nahar nja det kloret gör är ju inte att göra tyget vitt vad jag förstår, utan att egentligen ta bort färg. och grundfärgen på ett lakan är ju inte vit utan mer kanske gul/vitt/beige.
 
Tack för svar hörni! @Nahar nja det kloret gör är ju inte att göra tyget vitt vad jag förstår, utan att egentligen ta bort färg. och grundfärgen på ett lakan är ju inte vit utan mer kanske gul/vitt/beige.
Nja. Oblekt linne och bomull är inte helt vitt, därför bleks det. Vanligen direkt så det är vitt när man köper, alternativt så bleks det med tiden om man använder tvättmedel med blekmedel.
Effektivaste sättet att bleka missfärgade lakan eller färgade fläckar är att använda soda. Klorin innehåller för lite klor numera.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 667
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp