Områden i Malmö

Upprepar Davidshall och runt Pildamsparken. Kirseberg är trevligt och ligger nära Bulltofta (en av Malmös större parker) men är kanske över gränsen för vad som räknas till "centralt".
Låt oss återvända till tråden för att diskutera just Kirseberg!
Nära tågstation, billigt och….lugnt? Stökigt? Kaos?
 
Utifrån vänner som bor i området så får jag definitivt känslan av lugn. Ett ganska utpräglat bostadsområde utifrån det (lilla) jag sett.
Ska nog inte googla :angel: :D
 

Bifogade filer

  • IMG_9301.jpeg
    IMG_9301.jpeg
    103,3 KB · Visningar: 35
Finns en del stök på Kirseberg men jag har fått intrycket att det blivit lite bättre på senare år. Supermysigt område, som en liten småstad i staden.
 
Låt oss återvända till tråden för att diskutera just Kirseberg!
Nära tågstation, billigt och….lugnt? Stökigt? Kaos?
Inte stökigt och kaos, men det finns en tradition att placera hemlösa och missbrukare där så de grupperna är överrepresenterade i den stadsdelen. Mitt ex bodde där och jag upplevde inte det som ett problem.
 
Dalaplan; någon som har någon erfarenhet?

Ligger ju bra till med Triangelns station och nära MAS ifall jag ska byta arbete.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och mannen pratar lite löst om att flytta tillbaka till Malmö. Blir dock fundersam på var som är bäst att bo som hundägare? Vill ha...
Svar
14
· Visningar
2 668
Senast: Halfrek
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 843
Senast: voltis
·
Övr. Hund Hej! Jag har en cockerspaniel på snart fem år som fortfarande inte vill vara helt själv. Lite bakgrundinformation: När han var 0-3...
Svar
3
· Visningar
1 748
Senast: MaddeBus
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 692
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp