Områden i Malmö

Det var min tanke också! Beror på var man bor såklart, men Rörsjöstaden är inte direkt billigt, känns som att det finns billigare men fina och helt ok centrala lägenheter i Lund. Kobjer t ex är jättefint och nära stationen och orimligt billigt, tycker jag. (@kolblakkur inte meningen att argumentera emot, det var bara en reflektion).
Finns det många lägenheter i Kobjer med fiskbensparkett och stuckaturer? För det är det jag vill ha 😎
 
Det var min tanke också! Beror på var man bor såklart, men Rörsjöstaden är inte direkt billigt, känns som att det finns billigare men fina och helt ok centrala lägenheter i Lund. Kobjer t ex är jättefint och nära stationen och orimligt billigt, tycker jag. (@kolblakkur inte meningen att argumentera emot, det var bara en reflektion).
Bor själv på Klostergården och tycker inte de verkar superdyra här heller, för lägenheterna som är större än 2or då.

@kolblakkur men visst - dåligt med fiskbensparkett och stuckaturer.. Men det har ingen av mina vänner i Malmö heller för den delen.
 
Finns det många lägenheter i Kobjer med fiskbensparkett och stuckaturer? För det är det jag vill ha 😎
Är fiskben viktigt så bortse från mitt tips kring Pildammarna! Det är mer 40-tal med sådan fyrkantig parkett. Däremot platsar Fågelbacken fortfarande in, kort gångavstånd till Triangeln med.
 
PÅ Kobjer om jag får be 🤪 (gammalt ord för koberget). Och nej, det är 40-tal. Men vill man ha fiskbensparkett och stuckaturer är det nog svårt att komma billigt undan i både Lund och Malmö.
Ja alltså nu vet jag inte riktigt om jag skrivit någonstans att jag vill komma billigt undan? Min budget är begränsad men det är den ju för de flesta, speciellt i nuläget. Jag har inte råd med en mindre lägenhet av det slaget i Lund. I Malmö är det dock inga problem :)
 
Senast ändrad:
Ja alltså nu vet jag inte riktigt om jag skrivit någonstans att jag vill komma billigt undan? Min budget är begränsad men det är den ju för de flesta, speciellt i nuläget. Jag har inte råd med en mindre lägenhet av det slaget i Lund. I Malmö är det dock inga problem :)
Nu är jag inte från Skåne men vrf är Lund dyrare än Malmö? I min tanke är större städer ofta dyrare. Är det för att det är en universitet stad tro?
 
Nu är jag inte från Skåne men vrf är Lund dyrare än Malmö? I min tanke är större städer ofta dyrare. Är det för att det är en universitet stad tro?
Lund har mycket färre äldre byggnader än Malmö vilket ger större konkurrens om du vill ha fiskbensparkett och stukaturer. Och att bo centralt i Lund ger en mindre yta liksom. Centralt i Malmö är större pga två centrala tågstationer.
Lund är mer ”finare” universitetsstad och Malmö mer industristad.
 
Lund har mycket färre äldre byggnader än Malmö vilket ger större konkurrens om du vill ha fiskbensparkett och stukaturer. Och att bo centralt i Lund ger en mindre yta liksom. Centralt i Malmö är större pga två centrala tågstationer.
Lund är mer ”finare” universitetsstad och Malmö mer industristad.
Tack för förklaringen
 
Lund har mycket färre äldre byggnader än Malmö vilket ger större konkurrens om du vill ha fiskbensparkett och stukaturer. Och att bo centralt i Lund ger en mindre yta liksom. Centralt i Malmö är större pga två centrala tågstationer.
Lund är mer ”finare” universitetsstad och Malmö mer industristad.

Nu blev jag nyfiken - vilka två tågstationer syftar du på? 🙂
 
Jag är uppvuxen på Döbelnsgatan (Åsagården) men det börjar bli många år sen jag flyttade därifrån. Så pass längesen att jag nu förvånat läser här att det tydligen ligger ett Ica vid Värnhem :laugh:Så jag känner att jag nog inte kan bidra så mycket om hur det är att bo där nu haha

Har bott i Stjärnhusen vid Mellanheden och på Limhamn också. Har trivts väldigt bra i alla områdena, även som hundägare. Men ja, det är snart 10 år sedan jag lämnade Malmö så jag kan inte ge någon aktuell info 😅
Jag köpte min första lägenhet på Döbelnsgatan, i huset mitt emot Åsagården. Men det är väldigt, väldigt länge sen, tror jag betalade 35.000 kronor för en liten tvåa. Brukade också handla på AGs!
Trivdes väldigt bra i Rörsjöstaden, men det är som sagt länge sedan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och mannen pratar lite löst om att flytta tillbaka till Malmö. Blir dock fundersam på var som är bäst att bo som hundägare? Vill ha...
Svar
14
· Visningar
2 668
Senast: Halfrek
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 843
Senast: voltis
·
Övr. Hund Hej! Jag har en cockerspaniel på snart fem år som fortfarande inte vill vara helt själv. Lite bakgrundinformation: När han var 0-3...
Svar
3
· Visningar
1 748
Senast: MaddeBus
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 694
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp