Färggenetik-westernraserna

Sv: Färggenetik-westernraserna

Perlino är urblekt buckskin, så det beror ju på hur den ser ut under fölpälsen. Kan ju ändra sig kraftigt som bekant...

Men jag vet (tror) inte två buckskin kan få perlino, måste väl till nån creme-gen.... Skumt med blå ögon! Det vet jag inte om en bucksin kan ha, annars hade jag nog gissat på det..

Din behöver vi nog en genetik expert för att avgöra! :D
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Perlino är urblekt buckskin, så det beror ju på hur den ser ut under fölpälsen. Kan ju ändra sig kraftigt som bekant...

Men jag vet (tror) inte två buckskin kan få perlino, måste väl till nån creme-gen.... Skumt med blå ögon! Det vet jag inte om en bucksin kan ha, annars hade jag nog gissat på det..

Din behöver vi nog en genetik expert för att avgöra! :D

Kolla in den här bilden.....från Aqha sida
june11.jpg

A newborn champagne foal, born with blue eyes.
PHOTO COURTESY OF GAYLE SCARFONE
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

champagne? Det är ju en palominovariant, men dom kanske kallar perlino för champagne också?

Nu är jag säker på att din är perlino.....
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Ser iallafall med spänning fram emot att få se vad han visar för färg längre fram :love:
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Jag också. Jag lägger min röst på perlino iallafall :D

Nu ska jag sova!
Natti
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Cremello är väl en fux med dubbla cremegener medan en perlino är brun med dubbla cremegener?
Ett av mina buckskinston är E/e (e=röd gen) medan den andra är E/E och kan inte lämna fux. Dubbel cremegen efter henne skulle räknas som perlino.
Älskar färggenetiken! Och ska också krama kudden nu. . .
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Tror du inte hon kan ha någon slags champange anlag?


Nej, jag tror inte det......champagne färgade föl föds mörka i färgen och blir blekare ju äldre dom blir.

Medans andra färgsättningar normalt blir mörkare med tiden.
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Upptäckte just att den frågan redan varit uppe. Sorry:o
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

*försöker med nya bilder*

20099890.jpg


20099889.jpg


20099888.jpg


Fortfarande kompenserar kameran ljuset lite för mkt...men lite bättre nyansskillnad?
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Måste bara sätta in en bild på "Saga" när hon byter sin fölpäls......hon är så läcker :love:

Chocolate palomino....hennes man å svans har inte fått rätta färgen än så det är lite svårt å säga hur silvrig eller vit den blir.


Blandat027.jpg


Blandat047.jpg
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Åh vad spännande!

Kan säga att Britta nu är otvivelaktig chestnut :D men jag är fortfarande helt konfunderad över Emilias ben,....
Hon är ju palomino och jätteljus nertill mot hoven, i det närmaste vit MEN jag ser verkligen ingen gräns mellan vitt och gult så jag kan säga att det verkligen är ett tecken och inte bara ljusnar.... :crazy:
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

läste du de jag skickade till dig? ang champange?
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

läste du de jag skickade till dig? ang champange?

Jag har läst det och mycket annat...och jag ser med spänning fram emot vad det kan bli för färg......Han har börjat fälla av lite vid svansen o det ser gulbrunt ut....som buckskin ska se ut......
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp