Färggenetik-westernraserna

Sv: Färggenetik-westernraserna

Sånhär kanske, chocolate?



Darkpalomino.jpg

Just precis....eller så här

palominohezadiamondclassic1.jpg
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Jiihhuuuu jag hade rätt! :banana: Hoppas det blir en sån! :d:love: Dom är ju supervackra!

Min som kommer när som helst är det ju 50% chans för pallis, pappa palomino o mamma sorrel men hon har gett palomino tidigare och har en palominofläck på ganachen! Inte för att jag vet om det spelar nån roll....

Förresten hur kan dom få en palominofläck öht om dom är sorrel???
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Va tror ni kan de bli chocolate palomino ?
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Ser ju onekligen ut så på fläckarna! O det var det jag menade med mörk palomino.....
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Palomino är ju sorrel fast blekt...så fläcken kanske ser ut som palomino fast i själva verket är väldigt ljus sorrel.
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Ser ju onekligen ut så på fläckarna! O det var det jag menade med mörk palomino.....

Jag förstod att du mena de, jag va bara lite "dum" mot dig å ville ha fram just chocolate :p

Du gissa rätt iallafall :bow: :bow:

Har du sett denna färg på nån här...??
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Sånhär kanske, chocolate?



Darkpalomino.jpg

GUUUD!!! Vad läckert!!!

Lite OT sorry... Men jag är rätt så rejält dålig på de amerikanska quarter färger ni pratar om, finns det någon bra sida med illustrerande bilder och färg förklaringar till?!? :bow:
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Jag blir knäsvag alla dessa vackra hästar!!!!!
Här kommer en bild på Dashén han står som sorrel/overo i APHA
Enligt mig är det fel han borde stå som en Sabino, USA krånglar till det hela tycker jag.
colouryourdash080421.jpg
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Min valack som är ganska mörk palomino var ännu mörkare runt ögonen än din var när han var liten, men blev som sagt var sen bara mörk palomino... Men fläcken din har i bak ser minst sakt suspekt ut...:)
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Min valack som är ganska mörk palomino var ännu mörkare runt ögonen än din var när han var liten, men blev som sagt var sen bara mörk palomino... Men fläcken din har i bak ser minst sakt suspekt ut...:)

Hon ser verkligen knepig ut....den nya pälsen som kommer på benen är svart eller möjligen mörkbrun :confused: :love:
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Min valack som är ganska mörk palomino var ännu mörkare runt ögonen än din var när han var liten, men blev som sagt var sen bara mörk palomino... Men fläcken din har i bak ser minst sakt suspekt ut...:)

Hon ser verkligen knepig ut....den nya pälsen som kommer på benen är svart eller möjligen mörkbrun :confused: :love:

Har du inga bilder när han var liten och bilder som stor ??
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Jag blir knäsvag alla dessa vackra hästar!!!!!
Här kommer en bild på Dashén han står som sorrel/overo i APHA
Enligt mig är det fel han borde stå som en Sabino, USA krånglar till det hela tycker jag.
colouryourdash080421.jpg


Dashén e ju sååå himla läcker :love:
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Har tyvärr inga bilder..:(
Men minns att han fick ett sår på benet när han hade fölpäls, och att de var den vanliga pälsen som sen växte ut där var väldigt mörk - såg ut som ett svart(istället för vitt) ärr...
Nu är han ljusare på vintern och ser ut så här på sommaren...
phpxzesdy.jpg
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Tror du inte hon kan ha någon slags champange anlag?
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Ni som nu är mer hemma på det här med färger....Vad tror ni om den här.....
Observera...blå ögon.....

19857338.jpg
 
Sv: Färggenetik-westernraserna

Perlino?

Vad är pappan för färg? Är mamman buckskin eller dun?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp