Färgtråden! :)

Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg? Brun
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!) Lädret är svart, har visserligen ett brunt träns, men det använder jag bara när jag tömkör. Täckena är lite blandade, men grundfärgerna är blått och grönt. Åka bort-täcket är golden stripe. Vad det gäller scabrak/lindor/skydd så har jag alla möjliga färger! Men de snyggaste är väl marint och brunt.
3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll?? Om man åker iväg på träning eller blir fotad matchar jag, men rider jag bara hemma kan det faktiskt kvitta.
4. Matchar ni era ridkläder? Ja, på träning!
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg?
mörkbrun nästan svart

2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!)
blå,grön, vinröd, lila, läder svart, men funderar på en brun dressyrsadel till mitt bruna träns

3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll??
utrustningen ska helst matcha, speciellt på träning och tävling

4. Matchar ni era ridkläder?
inte så noga mer än på träning och tävling, då ska allt vara toppmatchat på mej och hästen
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg?
Flugskimmel (bruna "flugskitar")
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!)
Brunt läder, övrigt är marinblått, brunt, grått, olivgrönt, rosa
3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll??
Ja, jag är noga med det
4. Matchar ni era ridkläder?
Oftast
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg? Svart
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!) Svart läder, sen är det så mycket som möjligt i brunt till han, och blått.
3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll?? Den ska helst matcha, men tar vad som är lagomt i första hand.
4. Matchar ni era ridkläder? Ja fast det är inte meningen :p
 
Sv: Färgtråden! :)

1.Vad har din häst för färg?
Min häst är fux utan tecken.
2. Vad har ni för färger till eran häst?
När det gäller läder, som sadel, träns, lädergrimma o.s.v. är det svart som gäller. Allt annat kan variera med brunt, rött, grönt och vitt på tävling.
3.Är du noga med att utrustningen ska matcha eller spelar det ingen roll?
För det mesta spelar det ingen roll.
4.Matchar ni era ridkläder?
Oftast inte.
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg? Fux/ljusbrun
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!) Allt läder är svart, fast skulle nog tänka mig att ha brunt på hopputrustningen men det är så svårt att matcha :P Täckena och grimmorna är blå. Det mesta är blått faktiskt.

3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll?? Nej tycker inte det spelar så jättestor roll, om det inte är nån som ska ta kort förstås.
4. Matchar ni era ridkläder? Har nästan bara svart och blått så ja ibland. Men det är inget jag tänker på :P
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg?
hon är rödbrun som en kastanj med svart man och svans :love:
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!)förutom rosa som är den dominerande färgen i våra garderober är det mest grönt och lite blått på täcken, schabrak, grimmor osv. nu har det slumpat sej som så att jag har en svart sadel och ett ljusbrunt träns, men eftersom bossorna och undersidan på sadeln har samma ljusa färg som tränset intalar jag mej att det matchar endå :angel:
3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll??jao, ganska så noga är jag allt. men skulle det bli omatchat en dag då och då är det inte hela världen ;) men allra helst matchar jag även till vardags.
4. Matchar ni era ridkläder?
till varandra eller till hästen? :D men eftersom jag bara har neutrala färger och rosa så är det lätt att matcha både mej och hästen :)
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg? mellanbrun, blir mörkbrun på vintern
2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!) mest blått, men han har en grimma och ett täcke i rött.
3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll?? Matchar relativt noga, skulle t.ex inte rida med blått schabrak och gröna benlindor. Matchningen brukar ske av sig själv då de enda färgerna jag har till honom är vitt, blått och svart (vilket jag tycker matchar bra ihop ;)) Den röda grimman och täcket används oftast ihop.
4. Matchar ni era ridkläder? Ja nästan alltid.
 
Sv: Färgtråden! :)

1. Vad har din häst för färg?
Ingen av mina hästar har nån speciell färg.

2. Vad har ni för färger till eran häst? (Läder, täcken, grimma - Allt!)
Se ovan men mest svart läder.

3. Är ni noga med att utrustingen skall matcha eller spelar det ingen roll??
Njae, överdriven matchning tycker jag bara är fånigt. Jag har inga problem med att ha brun sadel och svart träns t ex. Däremot lägger jag inte ett klarrött schabrak på en fux eller har tränsdelar i olika färg.

4. Matchar ni era ridkläder?
Med varandra eller med hästen? Inte med hästen med någorlunda med varandra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har världens största i-landsproblem, och det är att min garderob inte stämmer överens med mig. Eller ja, sko-garderoben stämmer...
2
Svar
37
· Visningar
5 774
Senast: LindgrenV
·
L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 186
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Jag använder bara svart och mässing på mitt läder + spännen/detaljer, allt annat är strängt förbjudet! :love:;) (Undantaget är mitt...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 801
Senast: bigganl
·
Utrustning En tråd för alla oss som nästan alltid har svart & guld/mässingsutrustning till våra hästar! :) Skriv gärna vad din häst har för...
2
Svar
20
· Visningar
2 187
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp