Färgval fasad

Bluefish

Trådstartare
Har en förhoppning att hinna måla om fasaden i år men har fastnat på något så "roligt" som färgval. Så jag tänkte att bukefalisterna ska få hjälpa till! Huset är minst 110+ år gammalt och det gör att jag inte vill ha en väldigt modern färg. Rött känns inte så hett och vitt tycker jag försvinner i snön. Tomten ligger helt i skugga en del av dygnet och huset gränsar mot en del skog så jag vill inte måla det för mörkt. Det är jättefint med spröjs i en tredje färg men fönstren är nya och kommer få förbli vita, så det är väl fasad och knutar, vindskivor och fönsterfoder (alltså ramen runt fönsterrutan) som är aktuella. Att taket är svart tycker jag grusar mina egna förslag så låt höra hur du hade gjort!

Huset i fråga. Ignorera min mor :p
bfhp.jpg
 
Har en förhoppning att hinna måla om fasaden i år men har fastnat på något så "roligt" som färgval. Så jag tänkte att bukefalisterna ska få hjälpa till! Huset är minst 110+ år gammalt och det gör att jag inte vill ha en väldigt modern färg. Rött känns inte så hett och vitt tycker jag försvinner i snön. Tomten ligger helt i skugga en del av dygnet och huset gränsar mot en del skog så jag vill inte måla det för mörkt. Det är jättefint med spröjs i en tredje färg men fönstren är nya och kommer få förbli vita, så det är väl fasad och knutar, vindskivor och fönsterfoder (alltså ramen runt fönsterrutan) som är aktuella. Att taket är svart tycker jag grusar mina egna förslag så låt höra hur du hade gjort!

Huset i fråga. Ignorera min mor :p
Visa bifogad fil 86164

Jag är inte världsbäst på sånt där, men gult tror jag hade varit fint! Finns ju många nyanser 😊
 
Någon ljusare nyans av grått röstar jag med på ☺️ Där i mot grannhuset vid stallet är ljust gult med vita knutar är fint de med.
 
Har en förhoppning att hinna måla om fasaden i år men har fastnat på något så "roligt" som färgval. Så jag tänkte att bukefalisterna ska få hjälpa till! Huset är minst 110+ år gammalt och det gör att jag inte vill ha en väldigt modern färg. Rött känns inte så hett och vitt tycker jag försvinner i snön. Tomten ligger helt i skugga en del av dygnet och huset gränsar mot en del skog så jag vill inte måla det för mörkt. Det är jättefint med spröjs i en tredje färg men fönstren är nya och kommer få förbli vita, så det är väl fasad och knutar, vindskivor och fönsterfoder (alltså ramen runt fönsterrutan) som är aktuella. Att taket är svart tycker jag grusar mina egna förslag så låt höra hur du hade gjort!

Huset i fråga. Ignorera min mor :p
Visa bifogad fil 86164
Jag gillar förslagen både med gult och grått, men slänger ändå in min första tanke. Ljusgrönt (en dämpad nyans!) med mörkgröna knutar. Mina vänners hus har den kombon, och det är jättefint!
 
Vi hade gult hus på gården där jag växte upp. Dock med rött tegeltak. Men det var otroligt fint tyckte jag! Varmt och ombonat året runt. Vi hade en ganska stark, varm gul men inte alls skrikig, solgult liksom. Och resten vitt.
 
Jag röstar också för gult, kanske med gråa detaljer? Vindskivorna behöver i alla fall var ljusare än svarta, ser konstigt ut till det svarta taket (tycker jag).
 

Liknande trådar

Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar på en ort 11 mil hemifrån (Göteborg). I hyreskontraktet står det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 364
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp