Bukefalos 28 år!

fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Mina hundar har scalibour fästinghalsband på sig. De ligger dessutom brevid mig i sängen. Vidare så kelar jag med dem även om jag indirekt INTE tar på halsbandet! Någon som hört om detta är farligt? Det står inget på paketet.

Sedan undrar jag om hårborttagningsmedel ex. weet. Är detta något man ej ska använda när man är gravid? Finns det ngt. alternativ om man inte vill raka/vaxa?
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Akta dig för alla sorters gifter. Man vet aldrig vad som kan hända, även om tillverkaren garanterar att det är ofarligt.
Fostret påverkas av det som mamman kommer i kontakt med, likadant när man ammar.

Alternativet till hårborttagningsmedel är väl att låta håret vara. Det skadar ingen.
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

bobo skrev:
Akta dig för alla sorters gifter. Man vet aldrig vad som kan hända, även om tillverkaren garanterar att det är ofarligt.
Fostret påverkas av det som mamman kommer i kontakt med, likadant när man ammar.

Alternativet till hårborttagningsmedel är väl att låta håret vara. Det skadar ingen.
Hårborttagningskletet kan jag ju vara utan, men mina hundar :cry: , måste jag ha runt mig, de finns ju i mitt liv! Vi har så mycket fästingar här och inga andra alternativ hjälper!
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Jag tror inte det ska vara någon fara angående weet iaf, vaxade själv hela kroppen häromdan. Det som stod var att man skulle vara försiktig som gravid då man lätt kan få blåmärken :p Ingen aning om fästinghalsbanden dock :/
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Vi har använt protect line nu i ett par år och tycker att det har fungerat bra, det är helt baserat på naturliga saker och det finns inga som helst varningstexter. Mot fästingar alltså på hunden, kunde ha blivit väldigt fel om du försäkte ta bort hår med det... :D
Den får användas på valpar, digivande tikar, kattungar osv. Visserligen gör användningen att hundarna blir lite feta i pälsen men det kan jag leva med!
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Jag har provat protectline på jyckarna, de fick eksem och tappade ALL päls där jag lagt på medlet, bägge två :crazy: . Scalibour är det enda som fungerar på dem, de får inga biverkningar alls.
 
Sv: fästinghalsband och hårborttagningsmedel?

Men om det inte står nån varningstext på förpackningen angående graviditet, så är det antagligen inte jättefarligt... Ring tillverkaren och fråga - brukar finnas telefonnummer m.m. på förpackningarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag använder inte det själv och undrar därför hur ni som gör det hanterar halsbanden. Det jag tänker på är hur ni tar i hunden, sätter...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Lattematte
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 708
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 371
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp