Fågel som skriker VÄLDIGT högt?

Om det blir ett hack i propellbladet så kan det bli väldigt konstiga ljud. Till exempel kan det låta som en varulv. Ljudet kommer bara om den skadade propellern är i rätt läge och det blåser från rätt håll med rätt hastighet annars får du inget tjut. Därför blir det ingen regelbundenhet i ljudet heller utan det hörs då och då när det är rätt omständigheter. Då det ofta krävs att det blåser så kan det också vara svårt att avgöra exakt varifrån ljudet kommer och man kan få en känsla av att ljudet kommer från olika riktningar.
Jag älskar att du jämför lätet med en varulv :laugh:
 
Jag älskar att du jämför lätet med en varulv :laugh:
Det var mörkt ute. Ute i skogen. Blåsigt och regnigt. Plötsligt det här isande ylandet. Mina barn frågade om det var en varg men jag tänkte att det där är ingen varg utan en varulv för sjutton!!!! Min man påpekade efter en stund att det kunde vara just ett trasigt propellerblad, och mycket riktigt när vi kom nära vindkraftverket så hördes det att det kom från ett av bladet + att det lät liiite annorlunda när man var så nära (ylandet bars inte iväg av vinden).

Hade jag varit själv då så hade jag nog vänt och sprungit skräckslagen därifrån. Har aldrig hört ett så kusligt ljud förut. Som taget ur en skräckfilm.
 
Om det blir ett hack i propellbladet så kan det bli väldigt konstiga ljud. Till exempel kan det låta som en varulv. Ljudet kommer bara om den skadade propellern är i rätt läge och det blåser från rätt håll med rätt hastighet annars får du inget tjut. Därför blir det ingen regelbundenhet i ljudet heller utan det hörs då och då när det är rätt omständigheter. Då det ofta krävs att det blåser så kan det också vara svårt att avgöra exakt varifrån ljudet kommer och man kan få en känsla av att ljudet kommer från olika riktningar.
Nu blir jag ju jättenyfiken på hur en varulv låter. Någon som kan lägga upp en länk till ljudfiler?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 776
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 735
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp