Fågel som skriker VÄLDIGT högt?

Jag tror också på spillkråka. Öppnade ytterdörren en morgon för att höra vad det var som skrek, och där satt en spillkråka i trädet 😅
 
Oj vad nyfiken jag blev på den här tankegången nu! Vill du utveckla om än hypotetiskt?
Om det blir ett hack i propellbladet så kan det bli väldigt konstiga ljud. Till exempel kan det låta som en varulv. Ljudet kommer bara om den skadade propellern är i rätt läge och det blåser från rätt håll med rätt hastighet annars får du inget tjut. Därför blir det ingen regelbundenhet i ljudet heller utan det hörs då och då när det är rätt omständigheter. Då det ofta krävs att det blåser så kan det också vara svårt att avgöra exakt varifrån ljudet kommer och man kan få en känsla av att ljudet kommer från olika riktningar.
 
Ugglor är de enda fåglar som är aktiva på natten. Och de kan ha många olika ljud för sig, dessutom skiljer det mellan könen.
Ja sätter en spänn på att det är en uggla! Var i Sverige bor du?
 
Ugglor är de enda fåglar som är aktiva på natten. Och de kan ha många olika ljud för sig, dessutom skiljer det mellan könen.
Ja sätter en spänn på att det är en uggla! Var i Sverige bor du?
Fast det stämmer väl inte? Finns väl andra fågelgrupper som är nattaktiva? Har för mig att det till och med finns fåglar som kallas nattsångare 🤔

Södra Småland sa TS att hen bodde i.
 
Om det blir ett hack i propellbladet så kan det bli väldigt konstiga ljud. Till exempel kan det låta som en varulv. Ljudet kommer bara om den skadade propellern är i rätt läge och det blåser från rätt håll med rätt hastighet annars får du inget tjut. Därför blir det ingen regelbundenhet i ljudet heller utan det hörs då och då när det är rätt omständigheter. Då det ofta krävs att det blåser så kan det också vara svårt att avgöra exakt varifrån ljudet kommer och man kan få en känsla av att ljudet kommer från olika riktningar.
Härligt nördigt svar, intressant att läsa 👌🏻
 
Fast det stämmer väl inte? Finns väl andra fågelgrupper som är nattaktiva? Har för mig att det till och med finns fåglar som kallas nattsångare 🤔

Södra Småland sa TS att hen bodde i.
Näktergalen sjunger inte så här års och framförallt så skriker de inte. :laugh:
Nattskärran låter bara gulligt men jag tvivlar att på att den är särskilt aktiv nu. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 835
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 775
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp