Falsk baksele

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare murran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 794
M

murran

Finns någon som har erfarenhet av sk "falsk baksele"? Det är en rem som fästs mellan skaklarna en bit bakom hästen, för att man skall kunna bromsa i nerförsbacke i bromsad vagn.Hur fungerar den i jämförelse med en vanlig traditionell baksele?

Sv: Falsk baksele

Jag har haft en sån :)

Funkar sisådar, och det gäller ju då att skaklarna verkligen är i exakt rätt höjd när hästen ska bromsa, sitter de för lågt hindrar du bakbenen och för högt så glider den under svansroten-och då kan det bli åka av!
bättre med riktig baksele o riktig sele där baksele ingår.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 613
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 934
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka