Siggan

Trådstartare
Nu är det måååånga år sen jag var i Falsterbo :o Men nu ska det ske! Tar båda döttrar med på tjejtur til hemlandet och Falsterbo Horseshow. Har bestämt oss för torsdagen.

Vi vill bara strosa rundt och titta på allt och ingenting. Lilltjejen vill gärna se ponnyhoppningen och den stora vill gärna se en större klass. Men är det nödvändigt att köpa platsbiljett till hoppläktaren, eller kan man stå vid sidan av och se bra? Eller törs man satsa på att köpa biljett till hoppläktaren på dagen? Tänker att torsdag är en mitt imellan dag med hänsyn till antal besökande? Vad säger ni??
 
Jag vill påstå att det är många, många år sedan man kunde se något utan biljett till läktarna. Jag tror inte ens man kommer i närheten av banorna (särskilt hoppbanorna) utan biljett?
 
Ja, vill du se hoppning ska du köpa läktarbiljett. Däremot vågar jag inte svara på om du måste köpa den i förväg. Jag vet inte hur det är i år, men tidigare har man varit tvungen att ha kontanter till parkeringen - det har ställt till en del problem. Men det kanske är löst tills i år.
 
Jag hade köpt biljett till läktaren. Det går att klämma sig in och "reservera" en gratis ståplats framför norra läktaren men då skall man vara tidig, och så fort man behöver gå på toa, eller shoppa eller annat så är ju den platsen körd.
 
Tack för svar :eek::) Tur att jag frågade, vi beställer visst biljetter med det samma till hoppläktaren. Kan man fortfarande sitta på gräset framför dressyrläktaren, eller stå vi kortsidan där de gick in på banan? Alltså för många, många, många, många år sen! :p Jag börjar visst bli gammal :angel:
 
Bokat och klart, och så härligt att betala i DKK :banana: Så har vi redan sparat pengar :banana::banana::banana: 636,37 för en vuxen och 2 ungdommar.
 
Hoppning utan biljett är rätt kört... Förra året lyckades jag klämma in mig och se lite dressyr, men det är nog inget man kan räkna med om man inte är i god tid :) Överlag är där alltid mycket folk vid de större klasserna.
 
Tack för svar :eek::) Tur att jag frågade, vi beställer visst biljetter med det samma till hoppläktaren. Kan man fortfarande sitta på gräset framför dressyrläktaren, eller stå vi kortsidan där de gick in på banan? Alltså för många, många, många, många år sen! :p Jag börjar visst bli gammal :angel:

Nej det kan man inte, möjligtvis att man kan se ngt på en av kortsidorna men vill man se på dressyren är det läktarbiljett även här som gäller. Man kan däremot se på framridningen till både hoppningen och dressyren utan problem om man vill.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 433
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 849
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp