Nu är säsongen slut här uppe i norr men jag har haft en bra höst! Var ner på Segersjö och kollade på SM och efter det kändes hindren hemma mycket mindrePå senaste träningen i Timrå hoppade jag hela 90-banan, det trodde jag aldrig skulle hända
Och förra helgen hade vi träningar och Sugar Cup hemma på min egen bana (vi fick dispens att tjuvstarta med kvalomgångar för 2026)
Nu planerar jag för att vi nästa år ska arrangera första riktiga tävlingen på min egen bana. "Sveriges nordligaste fälttävlan"Sorry Timrå om jag tar den titeln ifrån er
Visa bifogad fil 175164
Åh vad kul ändå. Vad har du skapat för hinder i år? Vattenhinder såg jag men mer? Jag har idetorka och behöver lite inspo för vanliga lättbyggda hinder till min bana. Börjar tröttna på stockar. Men jag har svårt med motivationen att utföra stordåd.
En mur tänkte jag med stock överst då. Sedan har jag två jordhinder med stock över. Alltså jorden är utfyllnad men det har ju blivit gräs naturligtvis. Jag vill ändå behålla det naturtroget. Har ju vanliga banhoppningshinder därnere oxå så det är färg nog.
Håller på med en slags trappa eller två nerhopp är det väl egentligen efter varandra för det kommer ju bli typ 2 galoppsprång emellan. Jag har faktiskt jord för att göra en riktig trappa med iallafall 2 trappsteg, lite som Flyinges bank tänkte jag men inte så stor och hög naturligtvis men problemet är att det kommer ta 100 år att frakta ner jorden dit. Kan inte köra med för tunga maskiner som går på hjul förrän i maj tidigast. Jag gillar den banken då den har trappa plus att man kan rida upp och ner för en sluttning. Bygga fasta hinder verkar var min grej tydligen, jag har jättesvårt att motivera mig till att bygga mobila hinder.