Fälttävlans-tråden 2025

Bukefalos 30 år!

Ställt in? Det är en utomhussport. Skulle det ställas in varje gång det regnar skulle det knappt finnas några tävlingar i det här landet. Den enda gången jag varit med om att en terräng ställts in var för att halva banan låg under vatten.

De hade sagt innan att de eventuellt skulle ställa in om banan blev för blöt, då de är rädda om den och (gissar jag) vill att den funkar hela säsongen.

Träningen avklarad med bravur. Lena Bredberg gillar ponnyn skarpt! Banan är mjuk på sina ställen, lera i avsprången men ändå ok. Det hade nog inte gått med mer regn. Tur att många av hindren är flyttbara inför tävlingen om 16 dagar. Nu äter vi och ponny lunch i väntan på uppridning om två timmar. :up:

Har aldrig varit med om att någon ställt in efter spöregn i 3 dgr dock. Men det kanske inte är en etablerad tävlingsbana.
Du har inte varit med om upplandslera låter det som! Postglacial lera som användes till tegel tidigare. Sån mark är inte superkul när den blir för blöt. Eller för torr för den delen...

Du har inte varit med om upplandslera låter det som! Postglacial lera som användes till tegel tidigare. Sån mark är inte superkul när den blir för blöt. Eller för torr för den delen...
Sen tänker jag att det är skillnad på att flytta på Sugar Cup, som går att arrangera med relativt kort varsel, och på att flytta tävlingen med klasser tom 3* som är om 1,5 vecka. Det ska nog ganska mycket till för att den ska ställas in, regn eller inte, så hade de behövt spara på banan inför den så hade de nog skjutit på Sugar Cup.

Mvh,
Lady_S

Träningen avklarad med bravur. Lena Bredberg gillar ponnyn skarpt! Banan är mjuk på sina ställen, lera i avsprången men ändå ok. Det hade nog inte gått med mer regn. Tur att många av hindren är flyttbara inför tävlingen om 16 dagar. Nu äter vi och ponny lunch i väntan på uppridning om två timmar. :up:
Tänk ändå att Lena Bredberg fortfarande håller igång. På 90 talet hade vi hästar från henne.

Så dom skulle ställa in för att det regnar i 3 dgr? Dom har väl såvitt jag vet aldrig ställt in? Det har väl inte regnat mer nu än normalt, tvärtom.
Nej, jag tänker mer som nån annan skrev att de möjligtvis flyttar Sugar cup för att de har tävlingar om 2 veckor om det hade behövts.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka