Finns ju sugarcup för vuxna. Salty cup tror jag den heter.Fast jag vill inte hoppa så högt. Trist att det tagits bort så mycket ”tävlingsmöjligheter” för vuxen på ponny.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns ju sugarcup för vuxna. Salty cup tror jag den heter.Fast jag vill inte hoppa så högt. Trist att det tagits bort så mycket ”tävlingsmöjligheter” för vuxen på ponny.![]()
Sugar Cup Häst vill de att vi kallar den.Finns ju sugarcup för vuxna. Salty cup tror jag den heter.
Finns ju sugarcup för vuxna. Salty cup tror jag den heter.
Fast jag ville ju inte hoppa 80?
Maxhöjden är 80 cm, inte alla hinder
Jag tävlar H80 och hsr ridit på ett gäng olika platser nu, det är få hinder som faktiskt är 80 cm och de är alltid väldigt pedagogiska och inbjudande för hästen, då just höjden kommer du inte behöva känna oro för.
Fast jag vill inte hoppa 80. Förstår inte varför det ska vara så svårt att läsa vad jag skriver?
Det behöver du såklart inte.
Det vara bara välmenande, att 80 inte är så högt som det kan låta![]()
Jag har hoppat 90 cm stockoxer i Hofors, så jag vet precis hur högt 80 cm är. Men jag vill inte hoppa den höjden.
Jag tänker att det är ganska stor skillnad på att hoppa 80 cm med en ponny av kallblodstyp och att göra det med en häst av varmblodstyp. Självklart kan ponnyer av kallblodstyp också göra det, men det kräver mer av både ryttare och häst.Maxhöjden är 80 cm, inte alla hinder
Jag tävlar H80 och hsr ridit på ett gäng olika platser nu, det är få hinder som faktiskt är 80 cm och de är alltid väldigt pedagogiska och inbjudande för hästen, då just höjden kommer du inte behöva känna oro för.
Jag tänker att det är ganska stor skillnad på att hoppa 80 cm med en ponny av kallblodstyp och att göra det med en häst av varmblodstyp. Självklart kan ponnyer av kallblodstyp också göra det, men det kräver mer av både ryttare och häst.
@Habina Hos oss kan man rida Sugar Cup Häst även över 60 cm, så det kan säkert gå att få göra det i dina trakter också.![]()
Mvh,
Lady_S
Jag tycker också att det är fantastiskt bra att H80 infördes!Visst är det så.
Min egen hoppar ju dock hellre än bra, trots varmblod
80 cm är ju en höjd som de flesta hästar i bra kondition klarar fint, brukar vara alla möjliga slags raser och stora ponnys med när jag tävlar
Det som är så kul att den nivån finns, funkar för i princip alla![]()
Jag tycker också att det är fantastiskt bra att H80 infördes!
Mvh,
Lady_S
Det var jagDu startar ponnyn i hästklasser helt enkelt. Det var en b-ponny som gick H80 på Åby förra året.![]()
Nog för att du är liten men en b-ponnyDet var jag
@Habina nu verkar du fått rätt svar till slut, men det går att rida ponnyklasser CR i egen klass som överårig. Jag tävlar som sagt flera ponnyer och jag blandar hästklasser med ponnyklasser CR beroende på vad som passar respektive tävling. Jag red senast i helgen P90 CR på en av dem.
Nog för att du är liten men en b-ponny![]()
Hahaha helt otroligt.
Väger typ 45 kg, får plats i hennes 15" och ordinarie ryttare har vuxit om migAbsolut i gränslandet men tycker nog hon bär upp mig rätt bra trots allt.
![]()
Hon är på väg hem snart så funderar på att kanske ta henne i finalen i allsvenskan i höst eftersom jag inte "får" rida min ordinarie häst där längre.Hahaha helt otroligt.
I helgen reste hela familjen till Stockholm där dotter + ponny red finalen i Sugar Cup. Riktigt härlig upplevelse som också slutade med en andraplats resultatmässigt.
Visa bifogad fil 189387
Nu är vi taggade på att debutera fälttävlan på riktigt. Vad har ni för erfarenheter av Tranemo som tävlingsplats?