tack så jättemycket allihopa! :bow: som tur är är han mycket bättre nu, och jag misstänker väl att det var regnet, som nina skrev. så nu får man hålla reda på det oxå :crazy:
han har haft fång ett par gånger innan, men nu var det tre år sedan. och han har som sagt betat ca en timma om dagen, i en väldigt nerbetad hage. men det var tydligen tillräckligt... :o
tack än en gång!
 
Det är inte så konstig tror jag..... :smirk:
När min häst fick fång, så hade jag inte ens veterinären ute, utan han behandlades med akupunktur, homeopati och örter. Han frisknade till snabbt, och har ej fått återfall! Peppar peppar.... :smirk:
Hästar med fång söker upp vissa växter, till exempel hagtorn.
/maria - alternativare ;)
 
du tänker på Cushing's tror jag... Det är en tumör i thyriodea :confused: körtelen, som orsakar en rad symptomer, bland dom en lång ofta lockig päls och fång
 
jag är väldigt nyfiken på just örter! vad kan man ge förebyggande mot fång? och var får man tag på det?
 

Liknande trådar

Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: mily
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 882
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 102
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp