Bukefalos 28 år!

Får jag förgylla eder lördagskväll?

Länge sedan jag fick mig ett så gott skratt!

Den eventuella humorn verkar bero på
1. Att jag tror att "de" i Kina "gör det"=har sex? med chili som betalning.
2. Att jag bryr mig om min mors "heder", som i sin tur ska bero på hennes sexuella äventyr. (De ska troligtvis helst brista i både kvalitet och frekvens. Say whuuut?)
3. Att jag bryr mig om min systers sexuella heder. (Se ovan.)
Som om detta inte vore nog så verkar den skäggige farbrorn tro att dett tillför något på upprördhetsskalan att han nämner sin "willy". Jag bryr mig inte om den och förstår inte varför jag borde göra det.

Därefter slutade jag lyssna.
 
Nu är jag kanske tråkig... Men förstår inte varför den är då rolig.. Någon får gärna förklara..

Ska jag bli upprörd eller generad när han sjunger om sin Willy eller om en tjej som heter Alice och hennes vagina? :confused:
 
Den eventuella humorn verkar bero på
1. Att jag tror att "de" i Kina "gör det"=har sex? med chili som betalning.
2. Att jag bryr mig om min mors "heder", som i sin tur ska bero på hennes sexuella äventyr. (De ska troligtvis helst brista i både kvalitet och frekvens. Say whuuut?)
3. Att jag bryr mig om min systers sexuella heder. (Se ovan.)
Som om detta inte vore nog så verkar den skäggige farbrorn tro att dett tillför något på upprördhetsskalan att han nämner sin "willy". Jag bryr mig inte om den och förstår inte varför jag borde göra det.

Därefter slutade jag lyssna.
I min enfald så trodde jag att man kunde uppskatta humorn utan att ha växt upp med den brittiska vistraditionen, uppenbarligen hade jag fel.
 
Min lördagskväll skulle behöva förgyllas, men jag sällar mig till de som inte ser det roliga. :p Jag vet inte om det är olika uppfattningar om humor eller något jag helt enkelt inte fattar. Kan du förklara vari det roliga ligger? :) Jag får erkänna att jag inte orkade mer än en tredjedel, måste man kanske se hela för att det ska bli roligt? (hoppade till slutet men hittade inget roligt där heller)
 
När jag var tretton såg jag (också?) stor humor i det mesta som var chockerande. På limerickspåret kanske det här hjälper?
 
Humor är inte lätt. Det som ger den ene magont berör den andre inte alls. :)

Det där var inte min tekopp men säkert finns det andra vars kväll verkligen blev förgylld.
 
Meh! Det såg ut som det blev dubbla inlägg, därför raderade jag ett. Nytt försök.

Jag tycker att den är rolig av precis samma anledning som jag tycker t ex Tom Lehrers "The Irish Ballad" är rolig. Den ena försöker chocka med våld, den andra med sex utan att för en sekund kliva utanför ramen av hur en traditionell visa ska låta i övrigt.
 
Meh! Det såg ut som det blev dubbla inlägg, därför raderade jag ett. Nytt försök.

Jag tycker att den är rolig av precis samma anledning som jag tycker t ex Tom Lehrers "The Irish Ballad" är rolig. Den ena försöker chocka med våld, den andra med sex utan att för en sekund kliva utanför ramen av hur en traditionell visa ska låta i övrigt.

Jag tror det är därför jag inte tycker det är kul då jag mest tycker det blir fånigt då man ska chocka med sex. Förstår liksom inte att någon blir chockad av det.
Däremot har jag lyssnat på väldigt mkt av vistraditionen, däribland den brittiska. Jag kan därför se hur de tagit med vissa saker som "ska finnas med" i den traditionen.
 
Jag tror det är därför jag inte tycker det är kul då jag mest tycker det blir fånigt då man ska chocka med sex. Förstår liksom inte att någon blir chockad av det.
Däremot har jag lyssnat på väldigt mkt av vistraditionen, däribland den brittiska. Jag kan därför se hur de tagit med vissa saker som "ska finnas med" i den traditionen.

Fast jag blir inte chockad av våld heller, det som gör det roligt är för mig själva överraskningsmomentet och knorren i väl uppbyggda rim.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver plasta in skyltar. Lamineringsplast har jag gott om och har tidigare gjort sånt på jobbet. Nu är jag sjukpensionär och måste...
Svar
13
· Visningar
655
Senast: tanten
·
Tjatter Jag älskar listor. Jag vet, det är lite systematiskt och icke-spontant men det hjälper mig att komma ihåg mina idéer och dessutom få...
2
Svar
35
· Visningar
2 385
  • Artikel
Hästnyheter ”Hur går det med din fälttävlan?” sa Allan när han fick syn på mig. ”När får jag se dig rida på Segersjö?” ”Det går bra”, skrattade jag...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp