Får jag ta med en burk chutney på flyget?

Vinterbad

Trådstartare
Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?

Jag är på gång att koka chutney för att ta med som present, och då slås jag av tanken att man kanske inte får ta med såna burkar på flyget? Jag ska bara flyga inrikes, men är inte precis resvan så jag vet inte vad som gäller. Ska jag slänga rabarber och lök i grytan eller i frysen nu?
Incheckat går bra, i handbagaget får du inte ha.

Du får väl checka in den i bagaget.

Är den under 100 ml: inga problem i handbagage.
Över 100 ml: incheckat bagage eller inte alls.

Som de andra svarat.
jag hade en tub hårklet i väskan. En liten skvätt kvar i en tub som tyvärr innehållit 125 ml. Så den rök i papperskorgen.

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 990
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
703
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: WildWilma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka