Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Kalaspinglan

Trådstartare
Hej hej!

Träffade en holländsk hunduppfödare i helgen som tipsade mig om en produkt från Holland som vad jag förstod skulle vara i princip enbart fårfett. Det ser ut som små iskuber, konsitens som "kokosfett".

Enligt henne så är detta jättebra att ge till hundar med hudproblem.

Jag skulle vilja veta lite mer om detta. Någon som känner till det?

Tack på förhand!
 
Sv: Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Ister.
Finns i mjölkdisken.Men det är nog gjort på svin.
 
Sv: Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Oooohhh.... menar du att det är så enkelt?! Att det är ister i detta jag syftar på?

Skulle det då vara skillnad mellan att ge ister från får, nöt eller gris?

Är det nyttigt att ge hundar ister som tillskott?
 
Sv: Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Oooohhh.... menar du att det är så enkelt?! Att det är ister i detta jag syftar på?

Skulle det då vara skillnad mellan att ge ister från får, nöt eller gris?

Är det nyttigt att ge hundar ister som tillskott?

Kan inte tänka mig att det kan vara sådan stor skillnad?
Nyttighetsaspekten har jag dock inte så stor koll på. Det låter ju som något som i så fall skulle kompensera låg fetthalt i fodret? Jag hade nog hellre bytt foder.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 582
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 061
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 017
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp