Färg på schabrak åt den här sadeln?

psychogrrl

Trådstartare
Vad tycker ni det passar med för färg på schabrak åt den här sadeln och hästen?

http://web.telia.com/~u85811929/nyasadeln/nyasadeln.html

Passformen ska inte vara som det schabrak som ligger under nu, utan ska ju följa konturerna på sadeln. Hittar jag inget jag gillar syr jag ett eget.

Men, då är frågan vilken färg som passar?
Pålle kommer snart vara helt vit, men vara skäck på vintern (med gula fläckar :p ). Det ljusa på sadeln kommer ju så småningom mörkna.

Sv: Färg på schabrak åt den här sadeln?

hjälp vad svårt! Vad är det för sadel, ser ut som en riddarsadel :D
Jag skulle nog inte ha ett engelskt tradionellt shabrak utan ngt mer barockigt, lr ev en snygg typ westernfilt. Jag älskar ju blått och skimmlar passar i blått så färgvalet blir ju enkelt för mig ;)

Hur ser hästen din ut i ryggen utan sadel? Tänker då mest så jag kunde jämföra med min egen, för jag är väldigt sugen på bomlöst med paneler. För att slippa padd. Och har en damcykel med mkt manke till häst.

Senast ändrad av en moderator:

Det ska vara ett spanskt schabrak, som är skuret efter konturerna på sadeln. Dock är min sadel mycket mindre (kortare) än de flesta spanska sadlar, så frågan är om jag kan köpa ett och det passar.

Det är en Startrekk Espaniola, en bomlös sadel (skulle mer säga att det är läderbom, väldigt stabil trots bomlösheten).

Också funderat på knallblått, i samma ton som repet (till grimman). Han passar bra i den färgen också. Men vet inte om dte blir för skrikigt. Kanske creme-färgat blir bättre?

Har ofta antingen brun-beiga eller gråa byxor och rider i.

Han är rätt så svängd i ryggen (i vila, i arbete rak). Sadeln är nu i början ganska rak, men anpassar sig ju efter hästen ganska snabbt.

Ett vinrött kanske, men det är svårt med bruna sadlar.

Ja, vinrött är nog svårt att hitta ett som passar bra ton-i-ton :crazy: Men det är riktigt snyggt på skimmlar!

har du nu en fin annorlunda sadel kan du ju inte ha creme färgat, det är ju hur tråkigt som helst :mad: :rofl:
Gå på det blå, det kommer ju bli hur snyggt som helst :)

Skulle det inte kunna gå med ett hoppschabrak???

Jag tycker du ska ha ett rutigt schabrak det är RIKTIG snyggt!!

Jag tycker nog du ska ha någon beige eller brun färg. Inte för röd dock utan mer "dov" färg. Då kan kanske även petrolblå av något slag passa.

Hm, sadeln såg lite rödbrun ut på hästen, så det var därför jag föreslog vinröd. Betydligt mer ljusbrun på bilderna under, så vinröd - dåligt förslag :D

Varför var du tvungen att köpa en brun? ;)

Samma färg som på sadelns sits (Beige)
sen någon fin guldkant runtom:d
häftig sadel förresten:)

Jaa, vinrött är riktigt snyggt på skimlar......;)

färger som matchar sadeln egna fäger så som brunt och beigt! :D

Håller med de andra som förespråkar beige och brunt, försök hitta något med bägge de färgerna i- stilrent och hur snyggt som helst!!

Jag hade valt beige i samma nyans som sitsen, det tror jag hade blivit riktigt fint :)

Jag tycker absolut vinrött eller någon "jordfärg" typ beige/creme...
Typ naturnära färger...:d

Easy Boots Epics. Han går barfota och funkar bra så. Men nu när det är vinter och isgata här så vill jag kunna ha honom broddad vid uteritter och då funkar det utmärkt att ha dom! Även om man ska rida längre sträckor på lite "dumt" underlag på sommaren kan de vara bra att ha :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka