Färga klänning?

Bukefalos 30 år!

Jag har en fråga till om jag får!

ser att Panduro har någon slags färg, så ska kolla om man kan beställa därifrån.

Men min jacka, en tunn svart sommarjacka av 100%bomull på yttertyget och 90 % bomull på fodret i luva och i jackan och i ärmarna är det 100% viskos, är solblekt. Den är svart men alltså solblekt. Hur är det att färga den? Går det att färga med samma färg- olivgrön eller behöver jag köpa egen färg till den (svart förslagsvis då)? Den är hel i övrigt, inga mönster eller fläckar och det är verkligen synd att kassera en jacka som bara är solblekt...

Tja, går och går.
Man kan inte färga mörka tyger ljusare. Klart du kan prova med att byta färg på jackan från solblekt till nån grönaktig ton, men var beredd på att det kanske inte blir precis som du tänkt dig.
Annars köper du en förpackning svart färg till jackan.

Mängden textil som kan färgas med 1 förpackning varierar, läs tillverkarens instruktioner.

Tja, går och går.
Man kan inte färga mörka tyger ljusare. Klart du kan prova med att byta färg på jackan från solblekt till nån grönaktig ton, men var beredd på att det kanske inte blir precis som du tänkt dig.
Annars köper du en förpackning svart färg till jackan.

Mängden textil som kan färgas med 1 förpackning varierar, läs tillverkarens instruktioner.
Tack! :)
Då får det bli svart! Tänkte den kanske inte blir lika lätt solblekt med annan färg. Men svart funkar ju det med!

Liknande trådar

• Skor till klänning
  • Klädkod mörk kostym
  • Färganalys och mode
  • Fleecestrumpbyxor?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!