Färga sås

magruder

Trådstartare
När jag gör gräddsås tycker jag att den blir för ljus (även om den är god). För ett antal år sedan hade jag en liten flaska, man droppade i några droppar i såsen och sen såg den bättre ut. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad denna flaska heter, har tittat överallt i affärerna utan att hitta den. Någon på Buke som vet vad jag talar om? Och var i så fall man kan få tag i den?

Kan det varit denna?
Collorit_Soya_05025-1.png

När jag gör gräddsås tycker jag att den blir för ljus (även om den är god). För ett antal år sedan hade jag en liten flaska, man droppade i några droppar i såsen och sen såg den bättre ut. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad denna flaska heter, har tittat överallt i affärerna utan att hitta den. Någon på Buke som vet vad jag talar om? Och var i så fall man kan få tag i den?

Collorit från Ekströms, det är sockerkulör. Det går bra att använda sojasås också.

Edit: Herregud vad sen på bollen jag var! :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
6
· Visningar
600
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: Santoxen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 830
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka