Färger till isabell?

Thera

Trådstartare
Undrar lite vad ni tycker passar till en ganska "guldig" isabell?
Rent hypotetiskt!

Brunt eller svart läder?

Mässing eller silverspännen?

Bruna eller svarta benskydd?

Jag undrar mest över färg på läder och spännen.

På schabrak och liknande tycker jag själv att de passar i blått, olivgrönt, marin och liknande. Alltså "kalla" färger.

Sv: Färger till isabell?

Jag tycker utrustningen ska matcha hästens färg, så helt klart brunt läder och mässingspännen!

Har mörkbrunt m. silverspännen till min ponny, som har "haflingerfärg". Guldfux eller vad det heter. Det absolut snyggaste schabraket på henne e ett i typ Creme - samma färg som hennes man :d

Jag har rödbrunt till min (haflinger) o just nu silverspännen för sadlen är rödbrun o "silverfärgad" men han e snyggast i rödbrunt o mässing :love: Fast nosgrimman på dett träns hör egentligen inte till......

Snhagen83.jpg

Här e samma häst i rödbrunt o silverspännen!

mars200619.jpg

Thera skrev:
Undrar lite vad ni tycker passar till en ganska "guldig" isabell?
Rent hypotetiskt!

Brunt eller svart läder?

Mässing eller silverspännen?

Bruna eller svarta benskydd?

Jag undrar mest över färg på läder och spännen.

På schabrak och liknande tycker jag själv att de passar i blått, olivgrönt, marin och liknande. Alltså "kalla" färger.

svart läder, silver spännen (om hästen är gulding i sig själv så tycker jag att det räcker), svarta skydd...

håller med dig om färgerna på schabrak etc, håll dig till marin, grönt eller liknande, svart kan också vara ganska fint på hästar i den färgen

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 651
Senast: Silver Girl
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt... 2
Svar
22
· Visningar
3 388
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka