Sjukvårdspersonal TV vs reality

Men eller hur? Sjukhusprogram skulle bestå av 80+are med influensa och barn/ungdomar med brutna armar, typ.

Advokater som sitter med en massa pappersarbete och sen blir det förlikning.

Poliser som står ute på vägen och gör hastighetskontroller.

Spännande värre!

Lite poängen med film/serier är väl att komma bort från verkligheten. Det andra kallas dokumentärer. :D
För att citera Alfred Hitchcock:

"Drama is life with the dull bits cut out."

😄
 
På tal om slowTV gör James May bra sådant! Jag har kikat på när han satt ihop en gräsklippare, elgitarr, köksmaskin, tåg osv. Det är något visst ändå att titta på honom när han sätter ihop det och berättar vad han gör, varför och drar en historia om något, som om man var där i rummet! :)
 
Jag blir galen på att dom hugger in kanyler i armveck, eller bara sticker djupt rakt in.
Det är dessutom en grej som inte skulle vara svårt eller ta tid på film att låtsas sätta i ett blodkärl så är det så total okunskap eller bara slarv?
 
Så det är inte alls omöjligt att jag tittat på dokumentär med ett par poliser som står någonstans i obyggden i snålblåst en hel förmiddag och utför hastighetskontroll ;)
Åhfyfan... chills! :eek::) Tänk dig det i realtid.
Tunga Gruppen väger lastbilar utanför Åsele... Två timmars övertid med dokumentation. Trasig kaffeapparat. Besök på högstadiet för bonding och drogprevention, där Anna-Pia, Marcus, Konstanin, Lena och Maarit sitter och redan solklart kan skilja hirs från hasch i ren användarkompentens. Eftermiddagsskift med arrangerad skallgång efter Nils-Petra som skulle gå ut med hunden igår och inte kom tillbaks. Nils-Petra är 93 bast och har aldrig haft hund. Tanka polisbil för att ens komma tillbaks till station (15 mil enkel resa i duggregn med kollegor som inte gillar varandra). Bensinmackens toalett ur funktion och kaffet kallt.
 
Nä varken nagellack eller utsläppt hår är ok. Inte ens inom djursjukvården. :)


Jag var rätt förvånad när jag såg ett program om nybakade läkare i GB. De gick på avdelningen i privata kläder, en hade även med sig handväskan. Nu var det dessutom en dokumentär, inte ens en serie. Det hade inte varit ok här.
Fast det är ju andra system i UK och US. I USA köper man ju alla jobbkläder själva, och i UK vet jag att de har enorma problem med just smittspridning, för det är kutym där med privata kläder för läkare.
 
Åhfyfan... chills! :eek::) Tänk dig det i realtid.
Tunga Gruppen väger lastbilar utanför Åsele... Två timmars övertid med dokumentation. Trasig kaffeapparat. Besök på högstadiet för bonding och drogprevention, där Anna-Pia, Marcus, Konstanin, Lena och Maarit sitter och redan solklart kan skilja hirs från hasch i ren användarkompentens. Eftermiddagsskift med arrangerad skallgång efter Nils-Petra som skulle gå ut med hunden igår och inte kom tillbaks. Nils-Petra är 93 bast och har aldrig haft hund. Tanka polisbil för att ens komma tillbaks till station (15 mil enkel resa i duggregn med kollegor som inte gillar varandra). Bensinmackens toalett ur funktion och kaffet kallt.
Det är inte otänkbart att jag hade tittat :D
Något av det roligaste jag sett var då de i Norge filmade den där fjorden som hade extremt stora tidvattenskillnader. Helt magiskt att titta på :love:
 
Jag blir alltid fascinerad av att alla sjukhus verkar behandla alla typer av sjukdomar/skador på samma avdelning. Då snackar jag inte akuten. Typ i Chicago Med så har de en påkörd människa i ett rum, en med cancer bredvid och en tredje med konstiga symptom i nästa rum. Alla läkare är experter på alla sjukdomar. Vad smidigt det hade varit om det var så i verkligheten.
 
På tal om slowTV gör James May bra sådant! Jag har kikat på när han satt ihop en gräsklippare, elgitarr, köksmaskin, tåg osv. Det är något visst ändå att titta på honom när han sätter ihop det och berättar vad han gör, varför och drar en historia om något, som om man var där i rummet! :)
De programmen är jättetrevliga :) Jag gillar James May. Han har ju också reseprogram osv som är väldigt annorlunda mot de vanliga.
 
Jag blir alltid fascinerad av att alla sjukhus verkar behandla alla typer av sjukdomar/skador på samma avdelning. Då snackar jag inte akuten. Typ i Chicago Med så har de en påkörd människa i ett rum, en med cancer bredvid och en tredje med konstiga symptom i nästa rum. Alla läkare är experter på alla sjukdomar. Vad smidigt det hade varit om det var så i verkligheten.
Och inte att förglömma de som kommer in med diverse diffusa symptom, som omedelbart blir inlagda och får genomgå alla undersökningar som existerar tills de hittar felet, inget skicka hem med en Alvedon här, inte!
 
Och inte att förglömma de som kommer in med diverse diffusa symptom, som omedelbart blir inlagda och får genomgå alla undersökningar som existerar tills de hittar felet, inget skicka hem med en Alvedon här, inte!
Fast har inte det med att göra vilka försäkringar som personen har, här är det ju en annan sak.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp