Färgskiftning?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Soul
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 048
S

Soul

Jag undrar om det finns några speciella färgskiftningar på amerikanska varmblod?
Min kille var svart när han föddes, nu är han 1 år och börjar på vissa partier blir ljusare brun...

Sv: Färgskiftning?

Min lilla tjej har också skiftat en del. Hon var mörk mörk gråbrun och ljusre grå och vit under magen, ljumskar och så när hon var föl. Senare blev hon mörkare. Nu är hon mörkbrun med kopparröda partier här och var, ljumskar, mule, bogar, lite stickelhårig kan man kanske säga :)

Sv: Färgskiftning?

Att de skiftar i brunt så här års beror på att solen bleker pälsen, ffa i topparna och det är mer synligt där pälsen är tunnare.
Mina shettisåringar, som båda var kolsvarta som föl, ser också ut sådär så det är inget som är specifikt för vbl-travare...

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 529
Senast: Syrax
·
En vän till mig undrade vad detta beror på; Hästen är 12år gammal, alltid varit solid mörkbrun fram till denna vår. Nu har hon fått...
Svar
13
· Visningar
670
Senast: warg
·
Gnägg Jag har börjat fundera kring det här med vad raser avlas emot. Tex svenskt varmblod avlas mot hoppning, dressyr och fälttävlan... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 224
Fritid Idag blev jag med husvagn! En gammal Kabe från 1981, som förvaltats väl och är i gott originalskick. Så det är ytskikt mm som ska... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 528
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka