Bukefalos 28 år!

Fastighet mellan Hässleholm och Osby ska jag tydligen delvis ärva

Ja men då kan man kanske kräva procent på försäljningen eftersom han inte får sälja just nu
Jag har aldrig räknat med något stort arv men jag skulle gärna få lite pengar att investera i min egen fastighet
Eller ett växthus till :D
Han kanske inte får låna på den eftersom den inte får säljas? Är ni säkra på att den är belånad. Och att det är ett ruckel?
 
Du är inte skyldig att ta emot arvet (om det blir något). Men du kanske vill vägra att ge ditt medgivande så att du kommer att få ärva eftersom din far då (som du beskriver det) inte kan sälja eller belåna huset utan ditt samtycke.
Nej jag vill inte ge honom någonting varför skulle jag det
Och jag har aldrig räknat med någonting från det hållet överhuvudtaget
Som jag beskriver det :confused:
Du antyder att jag hittar på alltihopa med andra ord :meh:
Fine
 
Vet inte men banken sa nej tydligen
Nej jag vet inte om det är ett ruckel eller inte

En fastighet med ett taxeringsvärde på 2 miljoner är garanterat värd mer även om huset är ett ruckel (min fastighet har inte jättehögt taxeringsvärde men marknadsvärdet är tämligen högt trots mindre bra skick på huset, pga läget).

Är skogen inte slutavverkad så är det ett betydande värde i den.
 
Sedan kan väl ålder också vara en faktor när det gäller beviljande av lån? Utöver befintliga skulder då.
Ja det är ju sant
En fastighet med ett taxeringsvärde på 2 miljoner är garanterat värd mer även om huset är ett ruckel (min fastighet har inte jättehögt taxeringsvärde men marknadsvärdet är tämligen högt trots mindre bra skick på huset, pga läget).

Är skogen inte slutavverkad så är det ett betydande värde i den.
har ju ingen aning om hur skogen ser ut svårt att se på Google Maps eller earth
 
Ja det är ju sant

har ju ingen aning om hur skogen ser ut svårt att se på Google Maps eller earth
Skog är dyrt. Mer eller mindre bara! Ska hjälpa till med försäljningen av en släktings fastighet, där det finns skog i "varierande skick". Relativt få hektar kommer tydligen vara värt rätt mycket ändå!

Jag skulle göra det som var absolut mest lönsamt för mig, om din släkting var en sån idiot som det verkar. Jag skulle inte bjuda på en krona.
 
Skog är dyrt. Mer eller mindre bara! Ska hjälpa till med försäljningen av en släktings fastighet, där det finns skog i "varierande skick". Relativt få hektar kommer tydligen vara värt rätt mycket ändå!

Jag skulle göra det som var absolut mest lönsamt för mig, om din släkting var en sån idiot som det verkar. Jag skulle inte bjuda på en krona.
Ja jag tänker vara så egoistisk som möjligt faktiskt :D
Något jag brukar ha svårt för faktiskt
 
Nej jag vill inte ge honom någonting varför skulle jag det
Och jag har aldrig räknat med någonting från det hållet överhuvudtaget
Som jag beskriver det :confused:
Du antyder att jag hittar på alltihopa med andra ord :meh:
Fine
Nä nu missförstod du nog. Jag tror inte alls att du hittar på.
Det kanske är så att nu när det dyker upp en möjlighet att faktiskt få något från din far (även om pengar aldrig ersätter kärlek) så vill du ha chansen att verkligen få det.
 
Nä nu missförstod du nog. Jag tror inte alls att du hittar på.
Det kanske är så att nu när det dyker upp en möjlighet att faktiskt få något från din far (även om pengar aldrig ersätter kärlek) så vill du ha chansen att verkligen få det.
Oj förlåt det här är lite känsligt :crazy:
Ja alltså fadern kan ju aldrig ge mig det jag saknade i form av en pappa när jag växte upp och mamma hade det knapert som ensamstående
Plus att han nog sårade nog min mamma rejält och gjorde dessutom precis samma sak mot min lillasyster nästan samtidigt :rage:
Så ja jag vill ha det jag har rätt till som arvinge
Men om det innebär att prata med faderskapet så nä då får det nog vara
 
Ok förlåt det här är lite känsligt :crazy:
Ja alltså fadern kan ju aldrig ge mig det jag saknade i form av en pappa när jag växte upp och mamma hade det knapert som ensamstående
Plus att han nog sårade nog min mamma rejält och gjorde dessutom precis samma sak mot min lillasyster nästan samtidigt :rage:
Så ja jag vill ha det jag har rätt till som arvinge
Men om det innebär att prata med faderskapet så nä då får det nog vara

Du behöver inte prata med gubben, det går att göra med mellanhänder.
 
Ok förlåt det här är lite känsligt :crazy:
Ja alltså fadern kan ju aldrig ge mig det jag saknade när jag växte upp och mamma hade det knapert
Plus att han nog sårade nog min mamma rejält och gjorde dessutom precis samma sak mot min lillasyster nästan samtidigt :rage:
Så ja jag vill ha det jag har rätt till som arvinge
Men om det innebär att prata med faderskapet så nä då får det nog vara
Du behöver inte prata med gubbfan, du är inte skyldig honom någonting. :rage:
Se till att ta det som är ditt och skit i honom, din tredje syster är nog lika chockad som ni är, men det spelar ingen roll. Jag hade kört stenhårt på förskott av arv när det gäller den andra fastigheten, men är det inte hennes fel att han är idiot.
 
Du behöver inte prata med gubbfan, du är inte skyldig honom någonting. :rage:
Se till att ta det som är ditt och skit i honom, din tredje syster är nog lika chockad som ni är, men det spelar ingen roll. jag hade kört stenhårt på förskott av arv, sen är det inte hennes fel att han är idiot.
Jag tycker nog mer synd om min äldre syster jag har ju i alla fall vetat om länge att faderskapet är ett praktarsle precis som min lillasyster
Äldre syster som nog är ca tio år äldre än mig hade ju tydligen ingen aning om detta
Jag har ju länge fattat att jag nog skulle bli inblandad i någon form av bouppteckning eller i alla fall meddelad om en bortgång men jag har aldrig räknat med några pengar
Men det här att han ringer nu när vi inte skriver på alltså hur lågt är inte det egentligen :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp