Fastighetsägare mördade...

Sv: Fastighetsägare mördade...

Tycker det är för jävla respektlöst att ironisera så över en persons död.

Det finns inte en tanke på att det kanske finns personer på detta forum som kände personen som dog och att dessa tar illa vid sig?

Den som kör ihjäl sig på fyllan respekterar jag inte. däremot kan jag känna medlidande gentemot personens släktingar och vänner.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Den som kör ihjäl sig på fyllan respekterar jag inte. däremot kan jag känna medlidande gentemot personens släktingar och vänner.

Precis. Är man full och dum får man faktiskt stå sitt kast, lyckligtvis körde föraren inte ihjäl något barn i sin framfart, men det kunde ha hänt.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Kl

Men snälla rara

"fastighetsägare" här på Buke....seriöst! Bittrare och mer självömkande människor får man fan leta efter
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Och det är ju personens släktingar och vänner som kan läsa det här,
inte personen som nu är död.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Trist när det händer men hellre dom själva än att dom tar med sig en eller flera av oss andra.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...


Ja...vad menar jag tror du?

Att man ens tar upp den här dödsolyckan som en spin off på dödsolyckan då en bro öppnades är ju synnerligen smaklöst. Det togs upp redan då, att man som skogsägare skulle vara skyldig till mord för att någon skraschat in i ens träd. Det är inte det som är frågan.

Gång på gång så startas det trådar där det ska ojas om livet som fastighetsägare
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Ja...vad menar jag tror du?

Att man ens tar upp den här dödsolyckan som en spin off på dödsolyckan då en bro öppnades är ju synnerligen smaklöst. Det togs upp redan då, att man som skogsägare skulle vara skyldig till mord för att någon skraschat in i ens träd. Det är inte det som är frågan.

Gång på gång så startas det trådar där det ska ojas om livet som fastighetsägare

Yes!!!äntligen inser du att det inte var mord utan en olycka det som hände vid bron:D Att polisen inte ordnade en dödsfälla, för då skulle det ju vara mord eller dråp!
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Om stolpen stod på fastigheten har det väl ingen betydelse huruvida bilisten körde in i stolpen eller huset :p

Meeen, om det var en el- eller telefonstolpe, är det ju faktiskt el- eller telefonbolaget som är skyldiga till personens död, för fastighetsägaren har ju inget val i frågan var de tokstollarna sätter upp sina stolpar.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Yes!!!äntligen inser du att det inte var mord utan en olycka det som hände vid bron:D Att polisen inte ordnade en dödsfälla, för då skulle det ju vara mord eller dråp!

Har jag påstått att det var mord? Verkligen?
 
Senast ändrad:
Sv: Fastighetsägare mördade...

Där är du ju ute och cyklar med nattmössan nerdragen över ören...

För det första så saknas ju uppsåt, men det skulle kunna rubriceras som vållande till annans död när Polisen lät bron stå öppen.

Vidare så tidigare använde man bara såna åtgärder när det gällde grova brott, alltså 4 års fängelse eller mer, medan man idag alltmer tillgriper sådant grovt våld även vid mindre brott.

Detta innebär inte att jag anser att man skulle låtit dom komma undan, men hela ärendet hade kunnat skötas annorlunda - tex helt enkelt bara plocka upp vederbörande hemma hos sig eftersom dom faktiskt var identifierade.

Tidigare så undvek man ofta biljakter helt enkelt pga av risken för allvarliga skador och dödsfall, inte då bara för gärningsmän utan även då riskerna för både polismän (juridiskt sett så är ju begreppet "män" gällande för båda könen...) och för allmänheten.

Att utsätta alla inblandade samt allmänheten för de risker som en biljakt medför måste ju ställas i relation till brottets art och möjligheterna att klara upp brottet med andra åtgärder. Klart är att svensk polis ställer till med biljakter allt oftare idag - förmodligen har dom antingen farit på studieresor till värdelösa USA eller tittat på alltför mycket dåliga actionfilmer.

Att notera är ju att uppklarningsprocenten stadigt sjunker, så den nya "tuffa" polisen sköter ju uppenbarligen sitt jobb sämre än den gamla mjukispolisen...

Din fåniga parallell med fastighetsägaren är ju inte jämförbar med mindre än att "fastighetsägaren" hade parkerat traktorn ute på vägen, då hade det varit jämförbart.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Att utsätta alla inblandade samt allmänheten för de risker som en biljakt medför måste ju ställas i relation till brottets art och möjligheterna att klara upp brottet med andra åtgärder. Klart är att svensk polis ställer till med biljakter allt oftare idag - förmodligen har dom antingen farit på studieresor till värdelösa USA eller tittat på alltför mycket dåliga actionfilmer.

Det är troligare att poliserna fått ingen eller mycket lite utbildning i bilkörning än att de fått åka till USA. Det har ju varit en debatt om polisers bristande körkunskaper och undermåliga utbildning på fordon.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Jovisst är det så, tyvärr.

Jag har lite svårt att se varifrån denna ökade tendens för biljakter egentligen kommer från - för som sagt var så är det ju fler än gärningsmännens liv och hälsa som sätts på spel vid en biljakt.

Är det ett grovt brott, med minst 4 års fängelse i straffskalan så är det ju en sak, man att jaga för småsaker där förövaren tom är identifierad och istället kan "plockas in" helt odramatiskt nån timme senare känns inte riktigt genomtänkt.

Då vore det ju bättre att dom lägger dom resurserna på att lösa fler brott, varje olöst brott - eller ännu värre med outredda brott - är en spik i kistan för vårt rättsamhälle.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Där är du ju ute och cyklar med nattmössan nerdragen över ören...

För det första så saknas ju uppsåt, men det skulle kunna rubriceras som vållande till annans död när Polisen lät bron stå öppen.

Vidare så tidigare använde man bara såna åtgärder när det gällde grova brott, alltså 4 års fängelse eller mer, medan man idag alltmer tillgriper sådant grovt våld även vid mindre brott.

Detta innebär inte att jag anser att man skulle låtit dom komma undan, men hela ärendet hade kunnat skötas annorlunda - tex helt enkelt bara plocka upp vederbörande hemma hos sig eftersom dom faktiskt var identifierade.

Tidigare så undvek man ofta biljakter helt enkelt pga av risken för allvarliga skador och dödsfall, inte då bara för gärningsmän utan även då riskerna för både polismän (juridiskt sett så är ju begreppet "män" gällande för båda könen...) och för allmänheten.

Att utsätta alla inblandade samt allmänheten för de risker som en biljakt medför måste ju ställas i relation till brottets art och möjligheterna att klara upp brottet med andra åtgärder. Klart är att svensk polis ställer till med biljakter allt oftare idag - förmodligen har dom antingen farit på studieresor till värdelösa USA eller tittat på alltför mycket dåliga actionfilmer.

Att notera är ju att uppklarningsprocenten stadigt sjunker, så den nya "tuffa" polisen sköter ju uppenbarligen sitt jobb sämre än den gamla mjukispolisen...

Din fåniga parallell med fastighetsägaren är ju inte jämförbar med mindre än att "fastighetsägaren" hade parkerat traktorn ute på vägen, då hade det varit jämförbart.

jaja, du ser ju vad som händer om en låter dräggen vara ute...en ny människa nermanglad med bil i landskrona:cautious:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 863
Senast: Dentaku
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: sjoberga
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 036
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp