Fastighetsägare mördade...

Sv: Fastighetsägare mördade...

Då är frågan:

Ska vi ha dödstraff och framförallt - vem ska utdöma det ?

Visst är jag de facto för att dödstraffet återinförs för vissa brott, men det är domstolarna som ska döma - ingen annan.

Och man måste som jag var inne på tidigare göra allt man kan för att minska risken för allmänheten.

Det finns tillfällen när såväl vägspärrar/blockeringar såväl som biljakter eller tom beskjutning med tunga vapen (dvs, kulsprutor, granatgevär, kanoner m.m.) är berättigade - MEN, det ska vara förbehållet för svår brottslighet och när andra metoder är uttömda.
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Fast med din egen logik så borde ju fotgängaren skylla sig själv - vara ute på vägen och drälla omkring på det viset ;)
 
Sv: Fastighetsägare mördade...

Fast med din egen logik så borde ju fotgängaren skylla sig själv - vara ute på vägen och drälla omkring på det viset ;)

I båda fallen så befann sig bilen på fel ställe...trottoaren.."drägget" skulle blivit permanent inlåst efter första dråpet!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: MiniLi
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 035
Senast: Bulldoozer
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Ava22
·
Relationer Jag kom på en sak när jag stod och borstade tänderna och har ingen att bolla det med precis just nu så jag bollar det med er. I vilken...
2
Svar
28
· Visningar
2 899
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp