Fästingar?

Michellan95

Trådstartare
När går färstingar i ide?! Jag är, som jag brukar säga, googles fiende för jag hittar aldrig det jag söker efter :mad: så nu förlitar jag mig på er att ni vet eller är bättre på att googla än mig ;)

Idag plockade jag, sedan igår, ca 20 fästingar på kattskrället och majoriteten av fästingarna krälade i pälsen och ett få tal hade hittat en plats att sitta på. Går de aldrig i ide? Jag har väntat jätte länge nu på att de ska försvinna och jag är överlycklig att jag bara har EN utekatt och inte båda två är ute och springer bland blodsugare.

Sv: Fästingar?

Äh jag överträffade mig själv och hittade detta på fastingen.nu :D

Plusgrader = fästingsäsong
Fästingarna är aktiva när utetemperaturen överstiger + 5°C. Man brukar därför säga att fästingsäsongen i Sverige varar från mars till oktober, men det varierar förstås. I det lite varmare mellaneuropa är ofta fästingsäsongen längre.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 120
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka