Bukefalos 28 år!

Fastnat lite, behöver råd

Sv: Fastnat lite, behöver råd

kl

låt någon annan rida högre klasser med henne då, så ser du att hon faktisk fixar det, så kanske du litar lite mer på henne. då stiger hon även i värde.

även den mest självgående modiga häst börjar till slut stanna om ryttaren vill stanna! så jag tror ärligt talat inte att det hjälper med en annan häst, du måste reda ut din rädsla.
 
Sv: Fastnat lite, behöver råd

Och har du tips på HUR jag reder ut min rädsla?


kl
Fick en rivning i grundomgången men är jättenöjd i helhet, hon bara klev över hindren, kändes bra. Anmälde mig till 110 i varbergshoppet.

Ska nog våga rida 130 på henne, har hoppat 140 på en häst tidigare, hoppat 130 med min förra foderhäst.

Men tanken på att en annan ska hoppa henne har funnits men jag är fruktansvärt kräsen med ryttare. Hon kan hoppa, det har jag sett. Det ligger enbart hos mig.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Lutten
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 698
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 424
Senast: Juli0a
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp