Fattigmanssemester som vanligt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hobbypysslar hemma och min farbror i lägenhet tvärs över gatan drar iväg med mig i länet på kaffe eller lunch.

Bilen står fortfarande på verkstad. Men jag tar kaffetermos i permokorgen o tuffar runt. Idag rånade jag spargrisen och kostade på mig en kopp kaffe o smörgås på ett nyöppnat fik i närheten. Pasta i skafferiet, tortellini, kokkorv och falukorv i frysen. ”Man ska inte frysa och fara illa”

Idag har jag provat sy på symaskin för förstagångsbesökare på 30 år, det blev en ”runpåse”.

123172D3-DB98-4F05-8C85-F97C27FD06DA.jpeg
 

Vilken fin påse!

Här är en till som har fattigmansemester. Jag är häst-hund & husvakt åt resterande familjemedlemmar som reser på semester.

Så länge jag har mat i kyl & frys och kan gå hemma och pyssla är jag nöjd :)
 
Vilken fin påse!

Här är en till som har fattigmansemester. Jag är häst-hund & husvakt åt resterande familjemedlemmar som reser på semester.

Så länge jag har mat i kyl & frys och kan gå hemma och pyssla är jag nöjd :)

Jag målar ju på sten... med hobbylack, poscapennor och drar över med decoupagelack. De grejer jag mot förmodan lyckas sälja vill jag ju gärna kunna leverera snyggt och kantstöttfritt...
 
Feltänkt!

Korrektion.... GodMiljöSemester !

Seriöst, så varmt det har varit , varför ska någon åka och steka sig i medelhavsländerna? Eller vandra runt i London, usch.
 
Feltänkt!

Korrektion.... GodMiljöSemester !

Seriöst, så varmt det har varit , varför ska någon åka och steka sig i medelhavsländerna? Eller vandra runt i London, usch.
Varför ska just sådant betecknas som en semesterresa? Jag åker inom landet och bland det bästa jag vet är att paddla, gå promenader och bada. Eller sitta nånstans och pyssla med något. Övernattar gör jag i tält eller i bilen. Det är lågbudget men det är jäkligt bra. Det enda som egentligen kostar mer än om jag sitter hemma, är bensinen. I år körde jag 150 mil. Det går att köra mindre också och ändå känna att man kommer iväg hemifrån.

@IngelaH Om du har möjlighet att åka några mil norrut med buss, så kan du låna min lillstuga i några dagar.
 
Varför ska just sådant betecknas som en semesterresa? Jag åker inom landet och bland det bästa jag vet är att paddla, gå promenader och bada. Eller sitta nånstans och pyssla med något. Övernattar gör jag i tält eller i bilen. Det är lågbudget men det är jäkligt bra. Det enda som egentligen kostar mer än om jag sitter hemma, är bensinen. I år körde jag 150 mil. Det går att köra mindre också och ändå känna att man kommer iväg hemifrån.

@IngelaH Om du har möjlighet att åka några mil norrut med buss, så kan du låna min lillstuga i några dagar.

Hade varit najs, men just nu finns inte den möjligheten. Men finns erbjudandet kvar senare (om vädret håller i sig) eller nästa år, så skulle det vara trevligt.
 
Varför ska just sådant betecknas som en semesterresa? Jag åker inom landet och bland det bästa jag vet är att paddla, gå promenader och bada. Eller sitta nånstans och pyssla med något. Övernattar gör jag i tält eller i bilen. Det är lågbudget men det är jäkligt bra. Det enda som egentligen kostar mer än om jag sitter hemma, är bensinen. I år körde jag 150 mil. Det går att köra mindre också och ändå känna att man kommer iväg hemifrån.

@IngelaH Om du har möjlighet att åka några mil norrut med buss, så kan du låna min lillstuga i några dagar.
Jag anser att Du missläser, missförstår mitt inlägg. Mvh
 
@Magiana ursäkta, jag ska försöka förklara. Det det går att ta Ålandsbåten med gratis bussresa för 100kr också men då är du en miljöbov. Bensin på bussresan, diesel på havet. Frosseri,mat som transporteras , personal som ska åka till båten etc. Du bidrar till BNP ja, men du är en väsentligt bättre miljövän med en lokal semester.
 
@Magiana ursäkta, jag ska försöka förklara. Det det går att ta Ålandsbåten med gratis bussresa för 100kr också men då är du en miljöbov. Bensin på bussresan, diesel på havet. Frosseri,mat som transporteras , personal som ska åka till båten etc. Du bidrar till BNP ja, men du är en väsentligt bättre miljövän med en lokal semester.
Man behöver ju inte gå till överdrift. Det där låter extremistiskt.
 
Man behöver ju inte gå till överdrift. Det där låter extremistiskt.
Nej, en behöver inte gå till överdrift idagens läge, nej det finns inget krav på det. Vi får se vad framtiden bär i sitt sköte. Ingen vet.

Däremot går det att korrigera negativt tankefel för en lokal semester är faktiskt en miljösemester. På någon arbetsplats hörde jag att de anställda blev tillsagda att fira semester hemma, lokalt, för att minska miljöpåverkan och undvika stresspåslag vilket kan innebära risk för utbrändhet. Det får mig dock att tänka på att hästfolk kanske är bättre för miljön än jag tänkt. Liten talgdank dök upp. Får fundera lite. Sen är livet fyllt med val. Du väljer.


Lokal semester är GodMiljöSemester.
 
På någon arbetsplats hörde jag att de anställda blev tillsagda att fira semester hemma, lokalt, för att minska miljöpåverkan och undvika stresspåslag vilket kan innebära risk för utbrändhet.

Arbetsgivare har inte att göra med var anställda tillbringar sin semester. Om en arbetsgivare uppmanat sina anställda att tillbringa semestern hemma för att undvika utbrändhet så borde hen anmälas någonstans. Jag kan bara inte komma på var.
 
Arbetsgivare har inte att göra med var anställda tillbringar sin semester. Om en arbetsgivare uppmanat sina anställda att tillbringa semestern hemma för att undvika utbrändhet så borde hen anmälas någonstans. Jag kan bara inte komma på var.
Hörsägen, ber om ursäkt, mitt fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp