Favorit av budgettäcken?

Ackio

Trådstartare
Börjes, Hööks, Horze osv.

Vilka tycker ni bäst om? Och hur är de i passform? Har för mig att Hööks TM är rätt rymliga i bogen? Vilka mer budgetmärken finns osv :)
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Jag har klurat på Amigo till min nya. Hur är de i passform?
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

vissa av protektor täckena tycker jag har en bra passform, köpte ett med halvhals och stor rumplapp till min häst och det sitter perfekt utan att jag behövt ändra på inställningarna ens :p. sällskapshästen däremot fick ett protector utan hals, verkar vara mycket kortare i ryggen och har en väldigt dålig rumplapp upptäckte jag... men tur i oturen för vi fick köpa en storlek för stort till henne då de inte hade ngt i 145 kvar. så den passar ju i ryggen men hade jag lagt det på min egna så hade den varit alldeles för liten.
men de sitter bra i bogen och sluter fint om halsen så det inte regnar in ^_^.
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Börjes! Himalaya har bra passform och är lätta, men min häst tar sönder dem efter ett tag. Deras specialtäcken i 1680 denier med fast hel hals är grymma! Fanns det samma modell i 100g hade jag inte använt nåt annat.

Hööks gillar jag inte! De flesta går sönder för lätt och många är är för höga i bogen på nåt sätt så de trycker i halslinningen när mina hästar försöker äta. :\

Horsewear och shires har jag också. Helt ok, hen gillar inte manskav så brukar sy/ limma på fårskinn i halslinningen så manen håller sig fin.
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Jag gillar Börjes bäst av de märkena, för där får man verkligen mycket för pengarna. Dock har min ponny mest Höökstäcken nu (ponnyserien, tror det är TM) eftersom de sitter bäst på honom.
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Om amigo räknas till budget så är dom absolut bäst! :) Annars gillar jag Horzes avalanche-serie till passform och kvalitet.
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Kollar man priserna är de inte många kr dyrare än hööks egna så borde väl räknas som budget? :)



Jag har en hög kille med kort rygg och inte så stor i bogen. Han har lite olika hemma men ALLA är stora i bogen så de mest hänger :( Så trött på det. Så kikar runt lite men då han har så många tycker min andre hälft att man inte ska lägga så mkt pengar på fler (pfft :p) så försöker hålla mig rimlig i pris. Helst hade jag köpt Rambo :love: för älskar dem!
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Det beror nog på vad man menar med "budget"... ;)
Mitt "billigaste" vintertäcke är ett Horseware Rhino - kostar 87 kronor denna säsong. Det näst billigaste är Horseware Rambo Wug Plus som kostar 140 kronor för säsongen. Det räknar jag som budget!

Dock är det mycket pengar som ska ut vid inköpet, det håller jag med om!

Om man räknar på "mitt sätt" så är det dyraste täcke jag köpt ett fleecetäcke från Ö&B - 99 kr i inköp men frontspännet gick sönder första gången jag använde det.

Jag köper nästan uteslutande Horseware-täcken till mina numera, för det blir billigare i längden!:)
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Travaffären här i stan har ett eget märke (om jag har förstått det rätt) som jag inte ens vet vad det heter, står "Esteem" på en lapp inne i täcket.
Svart täcke med en reflexrand på, blank insida. Finns både tunt (typ 100g?) och tjockt (300g?).
Stora hästen har ett vintertäcke som har varit med i 4 år? 5 kanske? och som fortfarande är som nytt.
Jättebra passform, han som alltid får skav av allt har aldrig haft ett skav av dessa täcken.

Grymt bra täcken + oslagbart pris. Senast jag köpte var det någon form av extrapris så 400 styck :D
Annars tror jag att de kostar kanske 700 eller möjligen 800. Sjukt prisvärt hur som helst :up:
 
Sv: Favorit av budgettäcken?

Kan bara utgå från min egen plutt :) Han är inte så stor över bringan och inte jättestora bogar, lite mer åt det smäckra hållet. Dock kräver han mycket plats för bogarna eftersom han har stooooora rörelser.

Hööks TM är rymliga i bogen men de är aningen konstigt sydda eftersom de "lyfts" framtill och hamnar över manken och sitter tight om halsen när hästen betar.

Amigotäckena får han skav av direkt. De sitter bra så när som på att de inte ger tillräckligt mkt utrymme för bogarna (saknar bogveck).

Hansbo är det sämsta jag nånsin haft. Gled bak jämnt och ständigt trots rätt storlek och höll inget vidare. Dock är detta många år sedan.

Shires är de täcken som håller bäst och som sitter bäst. Inga skav, sitter likadant efter flera timmars härjning i hagen och stora svanslappar :) Slängde ett täcke i våras som det eg inte var något fel på men jag kan inte ha hur många som helst :p Det täcket var sämre i fyllningen men efter nästan 10 år så vad kan man förvänta sig :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: MimmiNO
·
Hundträning Vilken väst /anser ni vara bäst? Finns det någon som funkar för fler områden? Avser att använda vid apportering, rally, lydnad, ute i...
2
Svar
29
· Visningar
1 868
Senast: AraSlei
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 845
Senast: BernT
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
2 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp