Träningsväst/kjol

Rugge

Trådstartare
Vilken väst /anser ni vara bäst?

Finns det någon som funkar för fler områden?

Avser att använda vid apportering, rally, lydnad, ute i skogen mm mm.
Har idag en träningskjol från hööks, men tycker den är för sladdrig.
Har även väst från engelsons, men dåligt med plats för dummys.
 
Jag har en väst från helsitar som jag gillar, men dragkedjan har börjat ge sig nu efter fem år.
 
Jag har en skytteväst från Seeland. :) Utan tvekan den bästa väst jag har haft hittills! Har tidigare haft både kjol och andra västar från t ex Hööks, Arrak, Engelssons men har nu övergivit de flesta typiska "hundförar"-märken till fördel för jaktkläder som ofta är av bättre kvalité och smartare i designen (och ofta betydligt snyggare :angel:).
 
Jag har en skytteväst från Seeland. :) Utan tvekan den bästa väst jag har haft hittills! Har tidigare haft både kjol och andra västar från t ex Hööks, Arrak, Engelssons men har nu övergivit de flesta typiska "hundförar"-märken till fördel för jaktkläder som ofta är av bättre kvalité och smartare i designen (och ofta betydligt snyggare :angel:).
Sneglade lite på den, såg att de hade rea på Hylte, men skulle velat ha större/högre ryggficka,
 
Sneglade lite på den, såg att de hade rea på Hylte, men skulle velat ha större/högre ryggficka,

Finns flera olika modeller och även fler märken. :) Kolla på västar utvecklade för apportering?
 
Jag har en skytteväst från Seeland. :) Utan tvekan den bästa väst jag har haft hittills! Har tidigare haft både kjol och andra västar från t ex Hööks, Arrak, Engelssons men har nu övergivit de flesta typiska "hundförar"-märken till fördel för jaktkläder som ofta är av bättre kvalité och smartare i designen (och ofta betydligt snyggare :angel:).
Vilken är det du har? Hittade skeet Lady waistcoat men hade velat se den "fylld".

@Rugge jag kikar själv på ev. pinewood, jag vill gärna ha nät i ryggen så den går att använda på sommaren och stor ryggficka vilket är mina enda krav. Ja och att den inte är ful som stryk.

Har hööksväst nu och den andas inte alls så går bara att använda vid dåligt väder i princip.
 
Vilken är det du har? Hittade skeet Lady waistcoat men hade velat se den "fylld".

@Rugge jag kikar själv på ev. pinewood, jag vill gärna ha nät i ryggen så den går att använda på sommaren och stor ryggficka vilket är mina enda krav. Ja och att den inte är ful som stryk.

Har hööksväst nu och den andas inte alls så går bara att använda vid dåligt väder i princip.
Nät i ryggen vill jag också gärna ha.

Kikar en del på pickup väst, verkar smidigt att kunna ha på över en tjockare jacka också
 

Denna har jag 😊 det är ganska liten ryggficka på den dock. Har den framförallt när jag går prov eller kurs, och jag vet att jag inte behöver bära så mycket.
IMG_7887.jpeg


Till den vardagliga träningen använder jag denna:
https://www.dummies.se/pickupvastar/profi/mystique-dummyvast-profi-brun.html

Får lätt plats med 10-12 500gr dummies i den. Eller ett gäng dummies, regnkläder osv.
@Rugge
 
Vilken väst /anser ni vara bäst?

Finns det någon som funkar för fler områden?

Avser att använda vid apportering, rally, lydnad, ute i skogen mm mm.
Har idag en träningskjol från hööks, men tycker den är för sladdrig.
Har även väst från engelsons, men dåligt med plats för dummys.
Jag har en Pinewood, tycker den har stor ryggficka men jag apporterar ju inte 😄

Själv skulle jag vilja ha en något tightare väst, men ändå med rymliga fickor. Tycker både väst och kjol är i vägen i lydnad och rallylydnad, men åtminstone i rallyn behöver jag något för koppel som måste med på föraren på tävling.
 
Har på @AraSlei 's rekommendation köpt Mystique västen och är jättenöjd! Den är lite stor i storleken, men väldigt bra plats i ryggfickan, till och med valpen får plats. Gillar den skarpt. :) Har också beställt den gula Seelandvästen när jag inte behöver riktigt så mycket plats. :laugh:

q63wYAi.jpg
 
Jag har en Pinewood, tycker den har stor ryggficka men jag apporterar ju inte 😄

Själv skulle jag vilja ha en något tightare väst, men ändå med rymliga fickor. Tycker både väst och kjol är i vägen i lydnad och rallylydnad, men åtminstone i rallyn behöver jag något för koppel som måste med på föraren på tävling.
Precis så känner jag också när det gäller lydnad och rally. Har visserligen alltid ett väldigt tunt koppel som inte tar mycket plats, men vill ändå har en hyfsat rymlig ryggficka.
Har äntligen en hund som uppskattar belöning med leksak, och vill ju då ha plats till ett par sådana 😉
 
Senast ändrad:
Vilken är det du har? Hittade skeet Lady waistcoat men hade velat se den "fylld".

@Rugge jag kikar själv på ev. pinewood, jag vill gärna ha nät i ryggen så den går att använda på sommaren och stor ryggficka vilket är mina enda krav. Ja och att den inte är ful som stryk.

Har hööksväst nu och den andas inte alls så går bara att använda vid dåligt väder i princip.

Det är den jag har, Skeet II Lady. :) Vad brukar du ha på dig som du vill ha plats med? Jag har apport, leksaker, koppel.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 095
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 448
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp