Favorit-ost?

Crossline

Trådstartare
Vilken ost har bukefalisterna på sina smörgåsar?

Är sugen på att prova något nytt och tar gärna emot tips :)

Morbier. Alla gånger.

Men till vardags blir det en hyggligt vällagrad Präst. Och just nu förvånas jag över hur god Delikatesskungens vällagrade cheddar är....

Coop Xtras Gouda :D

Nämen skämt åsido, jag är en sucker för just gouda, det är stapelvara till frukost hos mig. Präst och gräddost från Arla i all ära, men ibland vill man ha något mildare men som ändå är krämig med hög fetthalt.

Rökt ost :love: Dock inte på mackan utan som rent snacks. Godaste som finns, nästan. Hittar den dock väldigt sällan i mina favoritbutiker :( Gillar även Fetaost och Halloumi, men de gör jag själv när det är säsong för fårmjölk här hemma.

På mackan är det oftast hushållsost, trots att det inte är svensk mjölk :(

Den enda ost jag inte gillar är Grevé.

På mackan blir det ofta vällagrad Prästost, riktigt fin cheddar är fantastisk men inte helt lätt att få tag på här.

Övriga ostfavoriter är bl a Morbier, St Agur och Taleggio. Till jul är Stilton ett måste!

Är ganska mycket allätare - älskar ost! För hårdost växlar vi oftast mellan präst, herrgård, greve, västgöta kloster svart...

St agur är en annan favorit, och krämig mogen brie  :d

Liknande trådar

Mat Jag har köpt en totalt värdelös ost... Nästan ett kilo som är totalt jäkla omöjlig att hyvla. Den är alldeles mjuk och kladdig i...
Svar
9
· Visningar
469
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 228
Senast: Keb71
·
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
474
Senast: Lightzone
·
Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka