Favorit-ost?

Hushåll till vardags och jobb, annars en god rinnig Brie eller blå mögel (självklart utan svenskt sötebröd utan det ska vara neutralt såsom baguette eller norsk kneip/loff)

Vilken lagrad ost som helst som börjat rinna i förpackningen. Gissa hur många gånger butikspersonalen och jag varit i luven på varann :rage: när dom velat slänga den osten som ju är hälsofarlig enligt dom. :banghead: :meh:

I en butik har jag numera ett avtal med butikschefen så all "livsfarlig" ost som sorteras ut hamnar i kylen i en alldeles egen liten låda och den osten är bara min :love: och gratis. :D

På smörgås tycker jag bäst om lagrad präst eller cheddar. Gillar inte grevé eller herrgård, jag vet inte vad det är men jag kan inte med dem. Boxholms chiliost är ju helt fantastisk också.

På smörgås tycker jag bäst om lagrad präst eller cheddar. Gillar inte grevé eller herrgård, jag vet inte vad det är men jag kan inte med dem. Boxholms chiliost är ju helt fantastisk också.
Äntligen någon mer som inte gillar Grevé och Herrgård! Jag har kommit fram till,efter många år, att jag inte gillar ostar som beskrivs som "nötiga", som Grevé och Herrgård.

Favoritost på mackan: Präst, Port Salut och Hushållsost (faktiskt!), allt beroende på humör!

Går inte ens in på favoriter på ostbrickan, listan blir för lång :D

Liknande trådar

Mat Jag har köpt en totalt värdelös ost... Nästan ett kilo som är totalt jäkla omöjlig att hyvla. Den är alldeles mjuk och kladdig i...
Svar
9
· Visningar
454
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 176
Senast: Keb71
·
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Lightzone
·
Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka