Bukefalos 28 år!

Favorit-ost?

Hushåll till vardags och jobb, annars en god rinnig Brie eller blå mögel (självklart utan svenskt sötebröd utan det ska vara neutralt såsom baguette eller norsk kneip/loff)
 
Vilken lagrad ost som helst som börjat rinna i förpackningen. Gissa hur många gånger butikspersonalen och jag varit i luven på varann :rage: när dom velat slänga den osten som ju är hälsofarlig enligt dom. :banghead: :meh:

I en butik har jag numera ett avtal med butikschefen så all "livsfarlig" ost som sorteras ut hamnar i kylen i en alldeles egen liten låda och den osten är bara min :love: och gratis. :D
 
På smörgås tycker jag bäst om lagrad präst eller cheddar. Gillar inte grevé eller herrgård, jag vet inte vad det är men jag kan inte med dem. Boxholms chiliost är ju helt fantastisk också.
 
På smörgås tycker jag bäst om lagrad präst eller cheddar. Gillar inte grevé eller herrgård, jag vet inte vad det är men jag kan inte med dem. Boxholms chiliost är ju helt fantastisk också.
Äntligen någon mer som inte gillar Grevé och Herrgård! Jag har kommit fram till,efter många år, att jag inte gillar ostar som beskrivs som "nötiga", som Grevé och Herrgård.

Favoritost på mackan: Präst, Port Salut och Hushållsost (faktiskt!), allt beroende på humör!

Går inte ens in på favoriter på ostbrickan, listan blir för lång :D
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 657
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag behöver någon bra näring till växterna utomhus. Främst i växthuset, där det växer bland annat paprikor och tomater som gillar att...
2 3
Svar
52
· Visningar
879
Senast: sthu
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
515
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
1 006
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp