Feber IGEN

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Vili
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 177

Vili

Trådstartare
Har en son på snart 10 månader, han hade en period nu för två veckor sedan med feber runt 39 grader i 2-3 dagar slö och hängig men åt bra så oroade mig inte särskilt.

Nu är det igång igen började igår med att han kräktes verkligen kaskadkräkte upp all mat kände på honom o då var han varm igen 38.9 , efter kräkandet och en vilostund var en superpigg o glad igen, åt all välling på kvällen o inget mer kräkande.

samma idag varit jättepigg o glad hela dagen ätit bra men så kom det nu på kvällen igen, tempade honom nyss med 38.9 , pipig och lite hängig men fick nyss välling som han åt allt av.

Vad är detta?

Ska ringa bvc imorgon men vill mest veta om jag kanske ska åka till akuten med honom :confused:

Jag vet ju inte om detta kan ha med saken att göra men jag har väl trot det lite han har bara två tänder och har sedan den förra feberperioden dregglat SJUKTmycket, grinig när man borstar tänder...men ser inga tänder påväg upp. Kan allt detta ha samband med att han är påväg att få fler tänder?

Vad tror ni ? Är det normalt att ha två perioder med feber runt 39 på mindre än två veckor? Han är ju så pigg och glad emellan och äter alltid bra ...jag börjar fasen bli orolig vad detta kan vara för något..

Ett litet tillägg till är att han ju inte i samband med dessa feberperioder blir förkyld utan inget snor och ingen hosta bara feber.

Hade varit evigt tacksam om ni kunde lugna mig tills telefontiden hos bvc börjar imorgon..

/Madde

Sv: Feber IGEN

Är allmäntillståndet bra kan du lugnt vänta tills i morgon. Kanske tänder eller kanske någon bakterie. Barn har feber lite titt som tätt eftersom deras immunförsvar jobbar som sjutton för att bygga upp sig.

Sv: Feber IGEN

Simma lugnt!
Får han bara behålla vätska tror jag inte det är någon fara, är febern fortfarande hög och han slutar dricka/behålla det han får i sig är det dags att oroa sig.
Ge Alvedon till natten så får både han och du själv sova mer ostört.

Liknande trådar

Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 700
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 064
Senast: manda
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 647
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 677
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka