Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så får de absolut INTE göra.
Deras fel - deras problem.
Du skulle ha nytta av Kronofogden.
Jag skulle i din sits låta dem böka.
De har inga direkta rättigheter i detta.
Utan måste vänta tills att du åter igen får lön.
Om du inte får lön igen där så är det blås-pengar för dem.
Antagligen så vet de detta och försöker därför pressa dig att betala tillbaka pengarna.
Alla bara ljuger och luras - jag blir så trött.
Avbetalning tror jag inte är möjligt, jag ska vara föräldraledig och inte få nån lön alls till maj 2015.
Min arbetsgivare säger sig inte ha kunskap om detta och vill inte göra något. Däremot har jag en chef under honom som ska kontakta en som han tror har mer kunskap om detta. Ett evigt väntande och betalar jag inte in nu i februari lägger dem till dröjsmålsränta. Vilken härlig sitts jag är i!
Då så hamnar vi i det där problemet med skatten.
Den är redan inbetald för den lönen och arbetsgivaren får inte tillbaka den utan det är TS som får den sedan.
Så för att bli skuldfri mot arbetsgivaren så måste även den tillbaka.
Aha. (lika dumt som det där med besittningsrätten)
Görs kvittning så kan återbetalning ske utan att TS behöver ligga ute med skatten.
Då så hamnar vi i det där problemet med skatten.
Den är redan inbetald för den lönen och arbetsgivaren får inte tillbaka den utan det är TS som får den sedan.
Så för att bli skuldfri mot arbetsgivaren så måste även den tillbaka.
Jag är ju inte löneadministratör, men jag har haft anställda.
Någon mera insatt kanske vet hur man hanterar en sådan här situation.
Varför då?
Kronofogden ser till att inte fordringsägare kör över sina gäldenärer.
Jag tänkte mest på att TS skulle slippa betala dröjsmålsränta och att ligga ute med skatten.
Vilket i min värld är helt absurt att en anställd skulle behöva göra när arbetsgivaren har gjort fel.
Den anställde ska inte drabbas mer än att den överstigande nettoutbetalningen måste åter till sin ägare (eller justeras mot kommande löneutbet). Resten ligger hos löneadm.