Fest med country-tema?

Bukefalos 30 år!

Mia_R

Trådstartare
Vad 17 tar man på sig då? Framgår inte heller om det är engelsk eller som jag antar amerikansk country style som gäller. Det förra hade varit betydligt enklare, men jag tror inte ens jag äger en rutig skjorta? Jag har ingen lust att slänga ut pengar på saker jag aldrig kommer använda igen, mina chaps är många kilo för små och jag äger inte cowboyboots och tänker inte köpa någon hatt.

Hade det varit engelsk hade jag ju kunnat dammat av oljerocken, tagit stövlarna och en kavalj. 😅

Vad 17 tar man på sig då? Framgår inte heller om det är engelsk eller som jag antar amerikansk country style som gäller. Det förra hade varit betydligt enklare, men jag tror inte ens jag äger en rutig skjorta? Jag har ingen lust att slänga ut pengar på saker jag aldrig kommer använda igen, mina chaps är många kilo för små och jag äger inte cowboyboots och tänker inte köpa någon hatt.

Hade det varit engelsk hade jag ju kunnat dammat av oljerocken, tagit stövlarna och en kavalj. 😅
Jeansskjorta, jeans och röd snusduk?

...eller nåt billigt på loppis.

Någon passande klänning, kanske? Rutig, blommig? Men du behöver nog nästan en hatt för att det ska bli lite tydligt. Men det kan ju vara någon billig stråhatt från loppis typ.

Hade gått på närmaste välgörenhetsbutik. Jag köpte nya jeans för 80 kr.
Jeans och skjorta och snusnäsduk borde gå att hitta billigt. Har du tur kan du komma över en hatt också.

Håller annars med @tott Gå som du vill bara du själv är bekväm med det. Tolkar du det som engelsk country så kör på det.

Om det inte är specificerat är det väl valfritt om man kör på engelsk eller amerikansk stil (personligen visste jag inte det var en skillnad :D) . Tror inte man behöver ta jätte allvarligt på temat har man inte kläder i garderoben så kom dit med ett glatt humör och ta kläder du känner dig fin i. Tror inte det är någon som förväntar sig att man ska lägga massa pengar på saker man inte använder igen. Kanske kan du hitta någon mindre detalj som symboliserar temat om du vill snarare än en hel outfit.

Blommig urringad klänning borde väl gå? Med typ klonkiga skor.

Annars se ut som Dolly Parton? typ glitter och stort hår.

1756970703284.webp
https://www.google.com/search?q=dol...BN7gH9wLCBwcwLjQuMS40yAcw&sclient=gws-wiz-img

Jag tänker att man kan tolka det på många olika sätt.
Countrymusik-inspirerat,
Cowgirl/Cowboy med rutig skjorta, hatt jeans etc
Western-saloon-stil
Bonde svensk/ engelsk eller annat.

Eller... kanske klä ut sig till ett djur :D eller typ en traktor eller något annat.. :rofl:
traktor kanske i och försej är svårt.
Men hund var jag en gång på en maskerad för massa år sen...

Jag var på en sådan tillställning förra året och hade jeansshorts, mina stall-jodphurs, en vit t-shirt och en snusnäsduk som jag köpte för typ 50 kr. Ja, och så en hemsk, rosa cowboy-hatt också, men den hade jag kunnat klara mig utan (var dock en obligatorisk del av möhippan i fråga och tillhandahölls av organisatören). Tanken var att även ha en rutig skjorta till, men eftersom det var 25 grader och sol dagen till ära så fick det räcka såhär.

Bifogade filer

• 20240803_121447.webp
    20240803_121447.webp
    96,7 KB · Visningar: 131
Jeans med skjorta nedstoppad i jeansen. Livrem. Eller t-shirt nedstoppad i jeansen. Kängor.

Jag gillar countrystil har jag insett :o -jeans, skjorta, boots, gärna hatt, men inte rosa.

Var på cowboyfest för några år sen och hade typ en sån här https://www.partykungen.se/kossa-bu...-xHXOKCN5C1VPWipEjTyPxpG5dsvo_cYaAs8JEALw_wcB
Hatar att klä ut mig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar