Fettisdagen

Nix. Dels tycker jag inte att det är särskilt gott och dels håller jag mig från sött just nu.
 
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.

Jag är semmeltraditionsfascist så ja, det blir en första semla imorgon. Hembakt, med grädde och mandelmassa. Kardemumma i degen givetvis.

Dock blir det inte hetvägg för min mage skulle göra uppror av mjölken (och jag har aldrig förstått mig på soggig bulle).

Edit: Jag utgick ifrån att jag inte ens behövde nämna det pudrade florsockret på locket.

Jag är som er, inte ätit någon än. Vi ska också baka egna imorgon om det går som planerat. :)
 
Jag gillar semlor, men efter att ha smakat wienersemla så har jag insett att vanliga är extremt tråkiga. Wienersemla är fantastiskt! :love: :d
Så, jag ska tveklöst köpa fler. Jag har ätit en vanlig och två wienersemlor i år. Vet inte om jag hinner till affär imorgon, men som tur är så säljs de ju fler dagar!
 
Maken och äldsta dottern var och storhandlade idag så jag bad dem köpa semlor tills imorgon...

De kom mycket riktigt hem med semlor men hävdade bestämt att de skulle hinna bli torra och tråkiga tills imorgon så de tog visst slut redan nu :o

Måste alltså införskaffa nya imorgon :idea::angel:
 
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Jag har ätit en semla varje dag i typ två veckor nu. Och ingen har jag köpt själv. Jag älskar i och för sig semlor, men det är lite överdrivet även för mig. :D
 
Maken och äldsta dottern var och storhandlade idag så jag bad dem köpa semlor tills imorgon...

De kom mycket riktigt hem med semlor men hävdade bestämt att de skulle hinna bli torra och tråkiga tills imorgon så de tog visst slut redan nu :o

Måste alltså införskaffa nya imorgon :idea::angel:
Oja, semlor ska ätas direkt (inom en timme från det att dom köps) och absolut då inte sättas in i kylskåpet!
 
Kommer få semlor på jobbet imorgon. Tyvärr den supertråkiga varianten med vaniljkräm och inte mandelmassa (förbjudet med mandel och nötter på min arbetsplats).

I övrigt har jag hittils ätit 2 riktiga semlor i år. En på mormors födelsedag (tradition sedan morfar gick bort) och en för att det är gott.
 
Köpt kanelbulle semla åt min sambo ikväll 😂 Han har tjatat om den sen han såg någon reklam, så får se vad han säger när han öppnar kylskåpet imorgon efter jobbet 😆 Ibland är jag snäll.
 
Var, var? PM om du inte vill skriva ut namnet här. Iofs har jag för mig att du bor i precis fel del av Stockholm :down:
 
Jag älskar semlor men är lite kinkig med mandelmassan.
I min grannstad finns det ett konditori som gör mandelmassan själv, har fluffiga bullar, luftig grädde och herre j....r så goda semlor. Lite dyrare men väl värda varje öre.
I år är jag dock i en annan del av landet så jag vet inte riktigt vad jag kan hitta för gott här längre...
Antal ätna semlor hittills i år är tre.
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 793
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
734
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: Acto
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 656
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp