Fetvadd/hörselskydd

Bukefalos 30 år!

Tiger tok

Trådstartare
Halloj!

Håller på att bli galen😅

Sedan ett par dagar tillbaka reagerar hunden på nått ljud nattetid (bor i lägenhet) och kan INTE komma till ro.

Jag hör inget, men ser att han lyssnar.
Han tycker att t.e.x pipet från en brandvarnare vars batteri håller på att ta slut är tortyr.
Så misstänker att det är nått sånt hos en granne som han hör.

Det kan alltså gå hela nätter av att han vankar, flåsar osv osv.

Har jag nått annat ljud på, t.e.x tv eller radio är han helt lugn, och sover som vanligt.
Men det är lite jobbigt för mig att ha på radio hela natten.

Sååå, finns det nåt för att dämpa hundens hörsel?
Fetvadd? Andra ideer?

Der har alltså kommit över en natt, och pågått ett par dagar. I övrigt är han precis som vanligt.
Vi går till veterinär regelbundet (oftare än vad jag önskar på sista tiden😅) och jag kan verkligen inte se att det är medicinskt eftersom han är helt som vanligt om radio eller tv är på.

Nu går du till veterinären ofta, men han har inte öroninflammation eller likande som kan göra öronen ömma? Jag tänker om beteendet har kommit plötsligt?

Men annars finns det väl de som använder fetvadd tex vid nyårsafton så det kan ju funka om hunden accepterar det.

Halloj!

Håller på att bli galen😅

Sedan ett par dagar tillbaka reagerar hunden på nått ljud nattetid (bor i lägenhet) och kan INTE komma till ro.

Jag hör inget, men ser att han lyssnar.
Han tycker att t.e.x pipet från en brandvarnare vars batteri håller på att ta slut är tortyr.
Så misstänker att det är nått sånt hos en granne som han hör.

Det kan alltså gå hela nätter av att han vankar, flåsar osv osv.

Har jag nått annat ljud på, t.e.x tv eller radio är han helt lugn, och sover som vanligt.
Men det är lite jobbigt för mig att ha på radio hela natten.

Sååå, finns det nåt för att dämpa hundens hörsel?
Fetvadd? Andra ideer?

Der har alltså kommit över en natt, och pågått ett par dagar. I övrigt är han precis som vanligt.
Vi går till veterinär regelbundet (oftare än vad jag önskar på sista tiden😅) och jag kan verkligen inte se att det är medicinskt eftersom han är helt som vanligt om radio eller tv är på.
Det finns olika typer av hörselkåpor och hörselskydd till öronen. Aldrig provat själv men såg några nöjda recensioner när jag kollade snabbt på amazon.

Usch, vad drygt med såna där ljud som man själv inte hör. Det räcker ju med en gammal kylfrys hos en granne eller en laddare som piper högfrekvent för att de ska gå i spinn.

Istället för att ha radio på (vilket jag håller med om är jobbigt för en själv), har du testat en 'white noise'-maskin eller bara en vanlig luftrenare/fläkt? Det ger ett jämnt brus som ofta döljer plötsliga ljud bättre än radio.

Fetvadd funkar ju tekniskt sett, men risken är väl att han bara skakar ur det direkt om han inte är van.

Nu går du till veterinären ofta, men han har inte öroninflammation eller likande som kan göra öronen ömma? Jag tänker om beteendet har kommit plötsligt?

Men annars finns det väl de som använder fetvadd tex vid nyårsafton så det kan ju funka om hunden accepterar det.
Rimlig tanke men han har aldrig haft några problem med öronen.

Senaste gångerna har det varit plötslig hälta och därefter ögoninflammation..

Kanske får pröva fetvadd och se om det sitter kvar.

Usch, vad drygt med såna där ljud som man själv inte hör. Det räcker ju med en gammal kylfrys hos en granne eller en laddare som piper högfrekvent för att de ska gå i spinn.

Istället för att ha radio på (vilket jag håller med om är jobbigt för en själv), har du testat en 'white noise'-maskin eller bara en vanlig luftrenare/fläkt? Det ger ett jämnt brus som ofta döljer plötsliga ljud bättre än radio.

Fetvadd funkar ju tekniskt sett, men risken är väl att han bara skakar ur det direkt om han inte är van.
Bra ide med fläkt, har en som bara står och samlar damm så det ska jag pröva med!

Liknande trådar

• Hundhimlen
  • Vad är det för fel?
  • Tilltagande rädsla hos hund - erfarenheter sökes!
  • Rycker till

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka