Fick hem nya sadeln idag!!

Sv: Fick hem nya sadeln idag!!

Skitsmal kanal, bossorna sitter inte fästade mot sadeln utan är som två nästan helt lösa korvar, jättetjocka bossor och dessutom är hela härligheten så sned att man inte tror sina ögon :eek:

Men, näää.... :( Vad trist. Ja, då blir det verkligen ingen sådan iaf! :crazy:

Antingen har du fått den sadel som jag hade hemma (du såg väl bilderna, är det samma?) eller så har ST ett allvarligt problem...

Men rätt skönt ändå att det inte är bara är jag som tycker det är skit, skit, skit (jag har ju haft alla tre versionerna hemma). Nä, jag blir bara mer och mer säker på mitt val att beställa ytterligare en Master.

Nej, den här var svart. Och bättre stoppad än din... Kan din ha blivit tillverkad av sommarjobbare också tro?

Voj, voj, voj....

Som redan konstaterats, synd på så rara ärtor. Det är ju en snygg sadel, men om jag förstod saken rätt gjorde du exakt samma iaktagelser som jag gjort?

Hittade du "plastlinjalerna" som låg uppe på bossorna?

Det är ju väldigt underligt (och synd verkligen) att det kan skeka (öh, blev det ett dialektalt ord nu :angel: ) så mycket i kvalitet och konstruktion på 3 olika modeller från samma företag.

Islandsmodellen har ju iallafall jag,bara hört gott om,
samma med espaniolan, de övriga har jag inte ens brytt mig om att fundera på, förutom dressyren då,
då övriga ej varit intressanta.

åter till ämnet..

Designers'erna har gjort ett kanonjobb på dressyrsadeln,
den är ruskigt snygg, men konstruktörerna måste ha sovit när de tillverkade den.. eller gjort den i mörker.. :rofl: :crazy:

Eller är det ett "snålhetstänkande" som gjort att den konstruerats som den gjort? Skulle det bli billigare eller så? :cool:

Jag menar, det är ju liksom inga billiga sadlar ut till kund precis.
Jag skulle faktiskt ha mer överseende om en sadel för tvåtusen kanske var sned å vind och hade knepiga sömmar etc, för ibland får man ju vad man betalar för när det gäller läder etc.

(därmed inte sagt att allt billigt är dåligt och allt dyrt är bra.
jag blandar hejvilt i min sadelkammare (och i övrigt) mellan dyrare o billigare grejer..)
Jag skulle heller aldrig (medvetet) lägga en sned sadel på mina hästars ryggar heller.

Nä, om de ska se ut sådär vill man ju inte ha den :(

Vill gärna tro att det bara är ännu ett misstag... Ska ringa några ÅF och höra om de haft liknande problem.

Lovisaleonora: Köpte du din direkt från tyskland eller via ÅF?

Jag kände bara som snabbast, kom hem sent efter att ha byggt hage hela kvällen. Hittade inga linjaler direkt, ska kolla igen ikväll...

Den kan ju inte vara billigare att göra sned :confused: och hur lyckas de få de andra raka men inte denna? Såvitt jag har fattat görs de i samma fabrik, men det kanske inte är så? De kanske har en "dressyrfabrik" som inte riktigt fattar galoppen (haha :smirk:) ännu?

Jisses vad irriterande :mad:

Hoppas den där isländska nya blir till snart då, de håller iaf jäkligt bra kvalitet :love: Kanske kan man få en islänning att sy en dressyrsadel? :idea: Om man visar en bild? ;)

Köpte ST´n via ÅF, Mastern direkt från Tyskland. Man får ju variera sig :D

På det exemplaret jag fick hem satt märket snett, så bakifrån sett såg den sned ut men var ändå rak. Man häpnar...

Ja, och de Western, Comfort och Espaniola jag sett har också varit fina. Jag undrar som sagt om inte fabriken haft sommarjobbare :angel:

Är faktiskt bara dressyren som jag hört något dåligt om.

Undrar om den görs som någon redan nämnts på en annan fabrik? Låter verkligen mysko om bara en modell som är så "fel"

*kl*

Läser intresserat vidare...

Jag ska prova en Albion på min, fungerar inte den så lutar det åt en ST men då får det nog bli islandsvarianten. Den är inte ful och så är stallet i övrigt fullt med islandshästar som man kanske kommer att rida på i framtiden. Jag har heller inget behov av stöd någonstans eg.

Min är ju dräktig så en sadel som vidgar sig med hästen känns rätt bra...

Nu verkar det som den nya Trekkern är på väg till Sverige i alla fall. Den som väntar på något gott?

Det blir den nya modellen, Trekker II, ska bli spännande att se hur den ser ut (har fått bild). Dock blir jag lite fundersam, sömmen mellan sitsen och lillkåpan ser väldigt knölig ut och jag stönar inombords bara jag ens funderar på att den skulle vara så knölig IRL.

Utseendemässigt är det svårt att slå den bruna ST Dressage vi hade hemma, men eftersom den uppenbarligen inte var gjord för att rida i så blir det ju lite svårt...

Vet du vad de har gjort för förbättringar till Trekkern II? Såg bilder och läste och den korta varianten var verkligen kort (43cm)

Det blir den nya modellen, Trekker II, ska bli spännande att se hur den ser ut (har fått bild). Dock blir jag lite fundersam, sömmen mellan sitsen och lillkåpan ser väldigt knölig ut och jag stönar inombords bara jag ens funderar på att den skulle vara så knölig IRL.
Den där bilden blev jag nyfiken på. Är den "hemligstämplad" eller kan du lägga ut den i tråden? *cockerspanielögon*

Tack! Jag hittade den länken i din svamptråd som du kanske skrev ungefär samtidigt som jag skrev inlägget.:)

Trekker II har en slags läderbom men ändå flexibel. Det har ju även kommit en hoppsadel från trekker.

Liknande trådar

Ridning Tänkte att jag startar en ny tråd där jag lägger ut bilder och skriver vad jag tycker om sadeln som jag nu haft i en vecka och bestämt... 2
Svar
20
· Visningar
6 791
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka