Fick just veta....

R

Rallebralle

....Marrakech var ju på parning för ett tag sedan.Nu har de ultraljudat mammakatten...o det var två bebisar!!! :D

Synd att man inte kan se vad det blir för färg på dem....
*hoppas,hoppas på blå.....* :love:
 
ja....jag blir vansinnig...hatar att vänta!!! :crazy:

Det är ju hans tredje kull men iaf....det är lika spännande varje gång... :p

första gav två ungar,en hona o en hane,blått o viltfärgat.Mamman är blå.

den andra kullen med en sorrelhona så blev det fyra viltfägade två honor o två hanar.

Nu är honan viltfärgad...men Marre har dilution.....

Hon har parats mede en blå hane förrut o då fick de en regnbågskull..... :love:....eller det kanske inte var hon...men det var någon som fick det nyligen....det vill jag oxå ha!!!! :D
 
Det är förresten Marrakech o Sparvf på min användarbild! :love: :love: :love: :love:

vem som är vem får ni själva lista ut!! :p

Ledtråd: Sparvfen är siames.....eller bondkatt! :angel: :angel:
 
Det är härligt...
Men vackraste regnbågskullarna får ju ändå burmor, mjuka harmonier, alla färger matchar varandra :love:
 
en fawn ,en blå ,en sorrel o en vilt...kan iof vara fler av varje färg oxå........men för att få vara en regnbågskull såmåste alla fyra färger vara med. :D
 
Har jag aldrig sett....för abyssar så betyder det en i varje färg......utom silver förstås.

...det finns ju bara 4 färger + dessa fast med silver.
det finns visserligen brun o lila aby med,,EJ GODKÄNDA!!!!

Det finns ingen sådan i sverige ännu... :smirk:
 
Nä, burman kan ju inte få alla sina godkända färger på en gång... men det finns en "nästan"-kull med på foto i Kattuppfödning...
 
Den är nog brun......har aldrig sett någon.
frågan är hur man ska skilja den från viltfärgad????+
fast den har väl brun tickning....ähh jag har ingen aning.

Men har hört ryktesvägen att det har kommit brun o lila i tyskland.....
har även hört att det ska finnas en i sverige....men det talar ju ingen om så det e "top secret"..... :crazy:
 
menar du den på ett mittuppslag mellan sid:43 o 46?
Min personliga favvo i den boken är Orientalkullen sid:34.,maine coonen på 57,den blåasomalin .....o så självklart lilla Alice.....den lilla svartsilver aby´n på sid :23......sööööööööööt :love:
Det är "stockeltottarnas" egen .......tur att solo är hane...hade inte velat gå mot den i nominering... :D
 
Men alltså, vadå brun? Det finns ju ingen färg hos katt som heter brun. Förutom när man talar om bruntabby och bruntigré då (eller brunmaskad), men de är ju genetiskt svarta, precis som viltfärgade abys. (Den färgen borde egentligen heta svarttickad, det vore så mycket mer logiskt). Så brun MÅSTE ju vara chokladtickad då, det finns ingen annan färg som kan ge brunt. Men choklad finns väl inte hos aby? Hur har man fått in den färgen då? Vad har man korsat med? Oci kanske?

Jag har förresten hört att man har använt sig av abys för att bredda ocins avelsbas, kanske det är därifrån man fått chokladgenen?
 
Vilt är ju svarttickat ,ja....

jag skulle vilja se en som är chokladtickad......
Nä....det finns knappt...några i Tyskland...o så nåra som är lila....dessa färger är varken godkända här eller
där.... :crazy:

De hybrider ,mellan Oci o Aby som jag har sett ser ut som en aby fast den har ränder på benen.
Nu har jag iof inte sett så många men några har ju passerat genom åren.
Finns en uppfödare som föder upp sånna hybrider
Alla ungarna får tickad päls...typ viltfärgad fast med ränder istället.
fast det kan ju lika gärna bli nån annan färgvariant.


:confused: :confused: :confused:

Jag tänkte att det skulle vara samma färg som på en brunmaskad sia......den färgen på tickningen o inte choklad....men jag har som sagt inte en aning!!! :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
438
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp