Med tanke på andra tråden om fikabesvikelser, vad hade ni blivit riktigt glada över om någon tog fram som bjöd på fika? :) Vad är det bästa tillbehöret till kaffe/te?
Älskar Cheesecake (helst inte sån glassig, utan som som är tillagad i ungen), key lime paj, citron och marängpaj :love:.

Men Wienerbröd eller bullar funkar också, men det får inte vara några torra saker utan saftiga gärna toscabullar, eller någon typ av vanilj eller krämbulle. Godast om man är lite småhungrig.
 
Det är det, men jag har aldrig varit med om att man sitter hemma hos någon en vardag helt spontant, får en kopp kaffe och plötsligt slängs det upp en skål marängsviss på bordet! :D Det känns mer som en dessert, men det gör i och för sig de flesta pajer också.
Det borde man nog göra oftare! 🤣
 
  • Haha
Reactions: Sel
Wienerbröd, delicatobollar eller rabarberpaj (nej, jag har inte så höga krav på hembakat, är själv både inkompetent och ointresserad på den fronten så kräver det inte av andra heller). :D
 
@Hedinn
Det är som en större, fyrkantig, friterad syltmunk, med "öron" i hörnen. Väldigt vanlig här i Finland (då pratar man bara om en gris, helt enkelt)
Screenshot_20231126_115413_Google.jpg
 
Bärpajer, kanelbullar, morotskaka... :heartDet mesta faktiskt för gillar omtanken! Sen finns det bakverk som jag inte äter men så länge det är ok att säga nej är det inga problem. Gillar fika :D
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 943
Senast: Stefffie
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
11 539
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 785
Senast: Marita73
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp