Alltså, jag blir ärligt talat tacksam bara någon har fixat något som jag tål. Utom dadelbollar då 🤪 MEN jag blir MEGAGLAD när det är något lite ovanligt (inte något man köper på glutenfria hyllan i mataffären liksom). Om någon har bakat något eller så. Älskar småkakor av alla slag, kan inte bli fel vad som än bjuds. Hallongrottor som smälter i munnen är en av favoriterna men kakor överlag är bara livet. Föredrar kryddor, nötter eller frukt/bär som smaksättning över choklad men har du bakat kladdkaka för min skull så kommer jag tindra med ögonen och äta och känna mig sedd ändå.

Innan pandemin fanns det i många år ett glutenfritt bageri i Majorna i Göteborg som gjorde de ljuuuuuvligaste bullar. Mjuka och fluffiga som moln och med generöst med fyllning. Blev jag bjuden på dem var jag i sjunde himlen.
 
Jag blir glad för det mesta, Mest av att bli bjuden!
Jag är på samma spår här, att någon vill bjuda mig på något gör mig glad 😀

Men om jag får välja så tar jag gärna något sött och kladdigt, choklad, bär, grädde.

Jag har en viss tendens att överdriva då jag får folk på besök, så det är inte helt osannolikt att man möts av afternoon tea med bakverk och grejer på tre våningar, eller en tårta så där bara på en lördagseftermiddag 🙂
 
Jag har precis avslutat en fika bestående av kaffe och en vaniljmunk, mycket tillfredsställande. Annat jag blir extra glad över att bli bjuden på är smulpaj med mycket vaniljsås, karlsbadergiffel, wienerbröd med gegg, mjukt och fluffigt vetebröd, mandelmussla med grädde och hjortronsylt... :love:
 

Liknande trådar

Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 943
Senast: Stefffie
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
11 539
Senast: hastflicka
·
  • Omröstning
Tjatter Efter trådar om spontanbesök och delning av lottvinster är jag redo för ännu en exkursion in i den svenska/-ish folksjälen. Jag är...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 781
Senast: Marita73
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp