Filmer och serier med feel good-tema!

Nä, jag skrev inget om sorgligt? Jag skrev att det var hemskt. Men fel är kanske mer rätt ord, för det är ju min tolkning av serien, jag ville ha ett annat slut helt enkelt.
Du skrev hemskt med en gråtande smiley efter och att det inte är feelgood. I mitt tycke nåt man skriver i en spoiler istället för direkt i tråden.

Men det är ju som det är nu.
 
Du skrev hemskt med en gråtande smiley efter och att det inte är feelgood. I mitt tycke nåt man skriver i en spoiler istället för direkt i tråden.

Men det är ju som det är nu.

Jag tyckte iaf inte att den var feel good. För mig betyder det myspys, utan några avancerade, krångliga tankegrejer alternativt att inget särskilt spännande händer. Tyckte inte serien passade in i den kategorin.
 
Jag tyckte iaf inte att den var feel good. För mig betyder det myspys, utan några avancerade, krångliga tankegrejer alternativt att inget särskilt spännande händer. Tyckte inte serien passade in i den kategorin.

Ett sidospår vi kanske inte behöver stöta, men det är lite intressant, vad som kategoriseras som feel good.

en av karaktärerna ser ju sig själv som psykopatisk, och de två huvudkaraktärerna är väl inte sådaba som traditionellt är lätta att gilla.
Deras utvecklande vänskap och hur de ser på sig själva och varandra ledde iallafall mig till att se på värme med serien - men någon Notting Hill är den ju inte!
 
Lite mörker tycker jag är feelgood. Bara liiite. Då blir det ljusa så mycket klarare. Typ partner dör i början, person sörjer, hittar gnistan igen i en garnaffär eller hunddagis.
 
When calls the heart
Modern family
One day at a time
Greace and frankie
Shesapeak shore (stavning?)
Gilmore girls
The mick
Cuckoo
The good place
Good girls
All about the washingtons
The ranch
Rita
Atypical

Mvh feelgoodserieknarkare
 
My name is Khan! Bollywoodfilm, men inte sådär over the top som en del Bollywoodproduktioner kan vara. En indisk Forrest Gump / kärlekssaga som handlar om den autistiska Khan och hans strapatser.

The secret life of Walter Mitty vill jag också minnas var en blandning av rolig och mysig
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp