Bukefalos 28 år!

Filmtips med starka, kvinnliga huvudroller

Kultjägarna (Relic Hunter) en serie från 90'talet, kanske inte jättekänd men såg på den när jag var mindre :D *nostalgi* Påminner lite om Mumien filmerna eftersom de letar efter skatter och fajtas med skurkar, men huvudrollen är en tuff kvinna :up:

Men åh, vilken nostalgitrip jag fick nu! Måste nästan leta upp! Såg också på det när jag var yngre..
 
Glömde ju The Fall bland serierna med!

Filmer: Charlies Änglar, senaste Mad Max-filmen, Mr & Mrs Smith, Natural Born Killers, Avengers, Salt, Focus, The Man from U.N.C.L.E., Angel-A, Dragonheart, Harry Potter, Maleficent, Witches of Eastwick (ok de letar efter en man och faller för honom först men sen..), Sleepy Hollow, Hidden, Resident Evil, Lucy, A Million Ways to die in the West. Tex.
 
Sitter och tittar på Battlestar Galactica, TV-serie från 2004-2009, och försöker bestämma mig för om kvinnorna framställs på ett rättvist sätt. Kontentan blir nog att kvinnorna är lika smutsiga och egoistiska som männen i serien, men lite mer bebisfixerade. Starbuck är en extraordinär karaktär som verkligen biter sig fast.

Undrar varför det tog mig så lång tid att upptäcka den här serien, jag har ju sett "allt annat", från Red Dwarf till Firefly.
 
Upprepar en film som redan nämnts, men tycker den fick för lite uppmärksamhet :D. "stekta gröna tomater", grymt bra film med många starka och intressanta kvinnor!

Sen är jag förvånad att inte Downton abby nämnts på serie-sidan. Många starka kvinnor i den med! :)
 
The Danish Girl - Om en transperson och hennes äktenskap med en kvinnlig målare. Två väldigt starka kvinnor i den filmen.
Helt klart en film en måste se!
 
Jag kom på en karaktär jag glömt... Henrietta Lange i NCIS Los Angeles. Hon är hardcore! :up:

Linda Hunt som spelar henne är dessutom en av mina favoritskådespelare. Hennes insats (som man) i "The Year of Living Dangerously" ("Brännpunkt Djakarta") är helt otrolig och hon fick en Oscar för den. Hon är också med i "Carnivale" som är en suverän serie.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 861
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 894
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 577
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Träningsshorts
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp