###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Han ska bli dressyrhäst, min lilla Stjärna. Till vardags i 2017-tråden. Det här är väl vårt femte pass tror jag. Han reds kanske 10 pass lös av tjejen som ridit in honom. Stammen är For Romance I – Maistic – Erbstein. I morgon ska han få skor så då får vi se vad som händer med gångarterna, han är lite kvick nu, så han får gärna vila lite mer i steget. Men det kommer väl, energin är det i alla fall inget fel på.

Vilken pärla, jättefin!
 
Det börjar arta sig lite iaf.. Men jag känner mig fortfarande ruskigt otränad!! Men antar att det tar mer än tre månader att komma tillbaka! Känns lite frustrerande bara, vill ju vara där nu!!

Vi fokuserar här på att få fram näsan och länga halsen lite men det är svårt på en häst som älskar att rulla ihop sig! Tycker tyvärr vi tappar lite rygg men vi får jobba på och få ihop allt.

 
  • Gilla
Reactions: fio
Det börjar arta sig lite iaf.. Men jag känner mig fortfarande ruskigt otränad!! Men antar att det tar mer än tre månader att komma tillbaka! Känns lite frustrerande bara, vill ju vara där nu!!

Vi fokuserar här på att få fram näsan och länga halsen lite men det är svårt på en häst som älskar att rulla ihop sig! Tycker tyvärr vi tappar lite rygg men vi får jobba på och få ihop allt.


Men du, hästen ser ju iallafall 100 ggr bättre ut än sist jag såg iallafall så era problem verkar ha löst sig nu?
 
Men du, hästen ser ju iallafall 100 ggr bättre ut än sist jag såg iallafall så era problem verkar ha löst sig nu?
Tack! Ja han gillar verkligen sadeln och har en helt annan bjudning än någonsin förut så det känns jätte kul!! Någon enstaka gång så kan han tjura lite med gamla vanor men ytterst lite! Och jag behöver inte rida fram i typ 30 min för att överhuvudtaget kunna galoppera utan nu bjuder han till galopp på en gång!

Lite jobbigt att han växte ur sadeln efter bara tre månader och trots att vi har vidgat den så skulle den faktiskt behöva var ett snäpp vidare.. Tyvärr kan inte maskinen göra den vidare då den storlek som är nu är det vidaste, 37. Denna sadel är dock omvärmd från en 34 så åf säger att den som beställs i 37 kommer vara vidare ändå. Jag hoppas dom har rätt!!
 
Har ju lite ridabstinens och får vänta fem veckor till innan vi ska sätta igång Mirre. Så jag roade mig med att lägga upp hela treårstestet på youtube. En film på en dressyrhäst passar ju i den här tråden.

14:15 in kommer poängen om man tycker att det är intressant. Det är tyvärr lite svårt med ljudet men Christina som dömde gångarterna och exteriören hörs hyfsat (9-8-8, 7-9,5-9). Micke som bedömde hoppningen (7-7,5) sa typ att han var hoppvillig med ganska bra avstamp men att han hoppade långa språng och rättade sig dåligt så det blev samma problem varje gång. Men att det kommer bli bra när han får ryttare på ryggen (synd för Mirre att han är bättre än mig på det där).

 
Har ju lite ridabstinens och får vänta fem veckor till innan vi ska sätta igång Mirre. Så jag roade mig med att lägga upp hela treårstestet på youtube. En film på en dressyrhäst passar ju i den här tråden.

14:15 in kommer poängen om man tycker att det är intressant. Det är tyvärr lite svårt med ljudet men Christina som dömde gångarterna och exteriören hörs hyfsat (9-8-8, 7-9,5-9). Micke som bedömde hoppningen (7-7,5) sa typ att han var hoppvillig med ganska bra avstamp men att han hoppade långa språng och rättade sig dåligt så det blev samma problem varje gång. Men att det kommer bli bra när han får ryttare på ryggen (synd för Mirre att han är bättre än mig på det där).

Vilken fining! Honom kommer du att få mycket kul med. :)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 377
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 850
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp