Finns det ett sådant bett?

Balahé

Trådstartare
Hej!
Är det någon som vet om det finns ett bett som är tredelat, har tungfrihet och fasta ringar?
När jag lade ihop vad hästen tycker om de olika betten blev det ett sådant i mitt huvud. Därmed inte sagt att det fungerar på riktigt, borde kunna bli problem med fasta ringar och tungfrihet tillsammans med 2 leder.
Nåja, det är ett senare bekymmer.
Vad tror ni, finns detta bett över huvudtaget?

Sv: Finns det ett sådant bett?

Pessoa magic system var det första jag kom på. Sen om det finns med fasta ringar har jag ingen aning om.

Menar du ett sånt här?
pess5.jpg

Teun på Trust har säkert ett.

/WG

du kanske är ute efter mycket tungfrihet(?) men min häst gillar också de kriterier du räknar upp, och han rids på ett vanligt tredelat eggbett fast där mittendelen är svängd istället för rund, och således ger lite tungfrihet.

Tack för alla svar! Det på majjijanns bild ser lite brutalt ut tycker jag. Skarpa hörn i nederkant. Tror inte damen skulle uppskatta det.

Skall kolla upp Trust och Pessoa magic system, tack för tipsen.

FeatherCloud, du har möjligtvis inte bild på ditt, kan skriva ut tillverkare eller kan PM:a mig försäljningsställe?

Såg nu att bettet på majjijanns bild faktiskt är från Pessoa magic system, det ligger åtminstone underdet namnet hos återförsäljare.

jag har ett sånt bett=)
3delat med litentungfrihet där mittendelen är i koppar och fasta ringar...
den gamla travardamen som jag har det på tycker om det jättemkt!
ska se om jag fårr till det med bild, annars maila mig så kan jag skicka på det viset...
kommer tyvärr inte på vart jag köpt det, men det var på nätet iaf!

Hade varit intressant att se, gärna också om du har bild på när det sitter på plats så att säga.

Hur gick det? Blev det någon bild? Är jättespänd på att se "mitt bett" i verkligheten:bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 282
Senast: sweep
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling... 2
Svar
21
· Visningar
1 235
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka