Finns det inga....

A

Andorra

"småkurser" man kan gå? T.ex foderkurs, anatomikurs, sårvårdskurs mm mm mm..... I så fall vart???

Jag vill lära mig allt o lite till men önskar gå kurser lite här o var. Jag har läst om utbildningar man kan gå men då krävs det att man har med sig så mycket i ryggsäcken när det gäller några års pluggande med matematik mm...

O det har ju inte jag :crazy:
 
SLU har 5-poängskurser i lite alltmöjligt som man kan gå. Sen brukar det anordas clincs om allt mellan himmel och jord lite här och var. Kolla i hästtidningar för lite bättre överblick.
 
Oki... Tack för ditt svar.

Jag ska hålla ögonen öppna :p
 
Vilket distrikt tillhör du?

Här i Örebro distriktet anordnas det lite clinics och
kurser titt som tätt.. Senast var det 'Säker häst, säker
framgång' som arrangerades på Kvinnerstaskolan. Då var
bl.a. Wiveca Schenholm, Peter Eriksson, Gammelgård, Freddy Wigelius, Per Larsson m.fl.. där. Det var dressyr, hopp, veterinärer, massör och reining samtidigt som skolan hade
öppet hus.

Du kan alltid höra av dig till ditt distrikt emellanåt och kolla vad som är på gång. Här i Örebro distriktet kan man
hålla sig väl uppdaterad genom att kolla på distriktets hemsida www.distriktet.nu, genom distriktets tidning som
går ut några gånger om året och sen brukar man ju alltid
höra lite genom annat folk på klubben..


Så ta i första hand kontakt med ditt distrikt, men även närliggande kan vara aktuellt, om du kan tänka dig att åka
en bit. Sedan finns det ju flera kurser, clinics m.m. runt
om i landet. Besök närliggande klubbar och ring, maila eller kolla på klubbar som ligger i närheten av dig, ibland.

Du kanske kan be någon i från klubbar runt omkring dig, att meddela dig då det är några nya projekt på gång.



Förövrigt finns det ju lite kurser, clinics m.m. som arrangeras titt som tätt i vårt avlånga land. Det beror
ju lite på vad man är intresserad av..
 
Tack snälla, det var en bra information. Jag tillhör Stockholm men åker gärna en bit för att få chans att lära mig mer om allt som har med hästar att göra.

Ha det fint :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 104
Senast: Sol
·
Hästmänniskan Är på jakt efter sköna och tåliga byxor att "skrota runt" i hemma, t.ex slyröjning, trädgårdsarbete, snickra, mocka, sätta stängsel...
Svar
10
· Visningar
749
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 952
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 937
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp