Finns det marknad för bränd hästgödsel på torvströ ?

P

Pelle_P

Vad skulle man i så fall kunna ta för ex.vis en 100 liters sopsäck,packad och klar ?
 
Handelsträdgårdar och hobbyodlare borde ju vara intresserade? 25 - 50:-/säcken om de hämtar själv?
 
Skall prova ,tycker det inte är smart att behöva betala för att få det bortforslat.
 
Har samma funderingar som du! Tänker också paketera gödslen när den brunnit klart och annonsera ut för självhämtning. Har hört om andra som gjort så och blivit av med skiten i ett nafs + fått in lite extrapengar.

Är inte så intresserad av att ge bort välbrunnen gödsel gratis till grannen (kobonde) som är MYCKET intresserad av den färdiga produkten! H*n menar att h*n gör MIG en tjänst som tar hand om den utan att jag behöver betala för det... Hehe!

JAG säljer hellre till trädgårdsfolket!
 
Varför inte köpa en beg inplastningsmaskin från någon spånleverantör,nu när de säljer spånen i bulk,direkt till pelletstillverkare.
Sedan kan man ju ta hand om gödselhögar gratis ,lite var stans.
:idea:
 
Vilket skitgöra, att skotta säckar fulla med brunnen gödsel!
Jag tycker att det är en helt ok deal att bonden hämtar bort min dyngstack utan att ens ta betalt! ...så slipper jag befatta mig med den.
/ Miranda
 
Ingen dum idé! :cool:

Vi har ju rejält tilltagen (dessutom överbyggd) gödselplatta, så nu när man inte längre får deponera hästskiten på soptipparna kanske man t.o.m. skulle kunna tjäna en hacka på att ta emot andras skit! :idea:

Och DÅ skulle det nog kanske t.o.m. löna sig med en inplastare!
 
Hihi! Det är ju bra motion om inget annat! :D

Och så är jag för snål för att ge bort något jag kan tjäna lite pengar på själv. Företagaranda du vet. ;)
 
Ännu bättre är väl om man kan förmå folk att packa själva? :idea: Så blir det mindre "skitjobb" för er och så håller ni med säckar, redskap, buntband och skit. :D
 
Prova att sälja på www.odla.nu - trädgårdsfantaster! Nånstans mellan 50 och 100:- borde du kunna ta för säcken. Orkar du inte packa själv så sälj billigare och låt folk gräva själva! Hästskit kallas "svart guld" på odlas hemsida :D
 
mellan 25-50kr låter rimligt! :)
hästbajs är jättebra när man odlar potatis!! :idea: :p
 
Jag har massor med vänner och bekanta som hämtar säckar direkt utmockade ur boxarna och lägger på komposten hemma.... Skitskönt att bli av med det på en gång!!
 
Har också gunderat på det, har en torvströhög som brunnit klart...på travbanan så finns det en "förädlare" som bjuder på torven om han får ta den som gödsel....har ställt dit en stor container som all torvgödsel hamnar i, när den är full hämtar han bara denna....det blir alltså gratis för brukaren :idea: :)
Jag har lite samarbete på "funderingsplan" med en ekologisk odlare här i trakten....jag tänker INTE betala för att bli av med gödseln.....om dom vill ha min gödsel så får dom ju i allafall betala för frakten.....
..eftersom det är brist på gödsel för eko odlare och hästskit är alltid godkänd så har dom problem att få så det räcker..och jag har såpass stort hästantal att det blir iallafall en ganska så stor mängd...så vi får se vart vi hamnar tillslut.
 
Intressant idé! Samarbete är alltid bra. Generöst att erbjuda torv om han får ta slutprodukten. Det skulle jag inte tacka nej till själv, då jag gärna bäddar med torv o halm.
 
Moss!
Köper gärna gödsel både brunnen och obrunnen till trädgården. Men betalar sällan mer än 100:- för mellan 4 och 6 säckar större svarata sopsäckar typ 125 l - är de för stora är det få som orkar bära/köpa. 100 l full är bra tung :-)
Obrunnen gödsel i tex torv kan direkt stoppas i säckar som kan säljas efter ett atg.
 
Kan den användas som EKO-gödsel även om hästarna fått maskmedel?
/M
 
Jag skulle inte vilja garantera det,och odlarns,kompostmaskar dog.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 736
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 798
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 532
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 357
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp